Ερωτήματα και Απαντήσεις για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Darwin Team Darwin Team - 25 Φεβρουαρίου 2021

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αποδειχθεί σωτήριο για πολλά φυσικά καταστήματα λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια των lockdown. Επιχειρήσεις που, είτε επένδυσαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο προ Κορονοϊού είτε βρήκαν την απάντηση στα κλειστά καταστήματα μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.  είδαν την προσπάθειά τους να αποδίδει και τις επιχειρήσεις τους να διασώζονται.

Με τα συνεχή και μεγάλης διάρκειας lockdown να πλήττουν το λιανεμπόριο, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μονόδρομο για τις επιχειρήσεις. Οι επιχειρηματίες βλέπουν να δημιουργείται μία νέα τάση στο αγοραστικό κοινό η οποία ήρθε για να μείνει.

Διαβάστε επίσης: 9 λόγοι για να αποκτήσεις άμεσα νέο eshop

Πόσο Εμπιστεύεται το αγοραστικό κοινό το ηλεκτρονικό εμπόριο;

Ολοένα και περισσότεροι πελάτες εμπιστεύονται καθημερινά για τις αγορές τους επιχειρήσεις που διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα (eshop). Τα lockdown έδωσαν την ευκαιρία στο ηλεκτρονικό εμπόριο να ανθίσει. Και αυτό γιατί ακόμη και οι χρήστες που δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ για τις αγορές τους ηλεκτρονικά καταστήματα, αναγκάστηκαν λόγω της κατάστασης να το πράξουν.

Αυτή η κατάσταση έδωσε την ευκαιρία σε επιχειρήσεις και αγοραστικό κοινό να γνωρίσουν καλύτερα τις ευκαιρίες και δυνατότητες που παρέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο. 

Ας δούμε εν τάχει κάποια βασικά ερωτήματα για επιχειρήσεις και πελάτες.

Συχνές Ερωτήσεις Επιχειρηματιών:

  1. Έχω ηλεκτρονικό κατάστημα. Πώς θα με βρουν οι πελάτες;
    Το διαδίκτυο προσφέρει πολλαπλά κανάλια προσέγγισης πελατών με πολύ μεγάλα ποσοστά επιτυχημένης πώλησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Skroutz, Best Price, Google Καμπάνιες, Προώθηση Eshop μέσω των Social Media, Οργανικά Αποτελέσματα Αναζήτησης Google.
  2. Ο πελάτης δεν θα θέλει να δοκιμάσει το προϊόν πριν το αγοράσει μέσω του eshop;
    Καταρχήν κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της και τους πελάτες της θα πρέπει να έχει ξεκάθαρους όρους αντικατάστασης, επιστροφής και ακύρωσης παραγγελίας. Έτσι ο πελάτης σας θα αισθάνεται “ασφαλής” πριν προβεί σε οποιαδήποτε αγορά από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Επιπλέον το αγοραστικό κοινό έχει πλέον εκπαιδευθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Γνωρίζει ότι σε περίπτωση που επιθυμεί αλλαγή μεγέθους ή αντικατάσταση ελαττωματικού προϊόντος του δίνεται η δυνατότητα να το πράξει.
  3. Δεν έχω ιδιαίτερες γνώσεις χειρισμού τέτοιων συστημάτων, θα μπορώ να διαχειριστώ τις παραγγελίες των πελατών μου;
    Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία σχεδιασμένες για αρχάριους χρήστες. Ecommerce συστήματα όπως για παράδειγμα το Woocommerce ενδείκνυνται για χρήστες που δεν διαθέτουν ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις. Το περιβάλλον τους και οι λειτουργίες του είναι εξαιρετικά εύχρηστες. Παρόλα αυτά το Woocommerce προσφέρει το σύνολο των λειτουργιών ενός σύγχρονου Eshop και διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.
  4. Θα προλαβαίνω να ανταποκριθώ στις ανάγκες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σε συνδυασμό με το φυσικό μου κατάστημα;
    Ο χρόνος εξυπηρέτησης και διαχείρισης ενός πελάτη μέσα από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι σημαντικά μικρότερος από αυτόν στο φυσικό σας κατάστημα. Η πιο χρονοβόρα διαδικασία στην εξυπηρέτηση του πελάτη είναι η διαδικασία επιλογής προϊόντος. Ο χρόνος αυτός στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μηδανικός για εσάς καθώς όλα τα αναλαμβάνει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ετοιμάσετε την παραγγελία και να την αποστείλετε.  

Πάμε τώρα να δούμε την άλλη πλευρά. Αυτή του πελάτη που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Συχνές Ερωτήσεις Πελατών

  1. Πως μπορώ να είμαι σίγουρος ότι θα μου κάνει αυτό που παραγγέλνω;
    Δεν μπορείτε να είστε σίγουρος 100% εκτός αν πρόκειται για προϊόν που έχετε ξανααγοράσει. Για αυτό άλλωστε και έχετε το δικαίωμα σε όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα βάσει νόμου να αλλάξετε το προϊόν που έχετε αγοράσει. Παρόλα αυτά τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν μεγεθολόγια όπου απαιτείται και πολυμεσικό υλικό ώστε ο πελάτης να έχει την καλύτερη δυνατή ενημέρωση. 
  2. Είναι ασφαλής η ηλεκτρονική πληρωμή; Φοβάμαι να χρησιμοποιήσω την κάρτα μου.
    Τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν διαχειρίζονται την πληρωμή με κάρτα του πελάτη τους αλλά τον προωθούν στο Τραπεζικό Περιβάλλον ώστε να εκτελεστεί εκεί η ηλεκτρονική πληρωμή. Αυτή είναι και η ασφαλέστερη μέθοδος. Παρόλα αυτά για λόγους ασφάλειας των συναλλαγών σας τόσο στο ηλεκτρονικό εμπόριο όσο και στην καθημερινότητά σας, καλό θα ήταν να χρησιμοποιείτε Χρεωστικές Κάρτες. Μπορείτε να τις “φορτίζετε” κατά διαστήματα και να τις χρησιμοποιείτε έτσι ώστε να είναι ασφαλείς οι αποταμιευτικοί σας λογαριασμοί.
  3.  Έχω ακούσει ότι καθυστερούν πολύ οι παραδόσεις παραγγελιών από ηλεκτρονικά καταστήματα.
    Κατά την περίοδο του Κορονοϊού είναι αλήθεια ότι έχουν σημειωθεί μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών από ηλεκτρονικά καταστήματα. Για αυτό βέβαια δεν ευθύνονται τα eshop από τα οποία έχετε παραγγείλει αλλά ο μεγάλος όγκος παραγγελιών που έχουν να επεξεργαστούν οι εταιρίες ταχυμεταφορών. Υπό φυσιολογικές συνθήκες οι παραγγελίες από eshop φθάνουν στο χώρο σας την επόμενη εργάσιμη ημέρα εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα.
  4. Πως μπορώ να είμαι σίγουρος ότι υπάρχει η επιχείρηση στην οποία στέλνω τα χρήματά μου ηλεκτρονικά;
    Για τη διασύνδεση οποιουδήποτε ηλεκτρονικού καταστήματος με μια Τράπεζα για χρήση του συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών της η διαδικασία είναι ιδιαίτερα αυστηρή. Η δυνατότητα πληρωμής  με κάρτα δίνεται μετά από.  Ταυτοποίηση στοιχείων έλεγχο του ηλεκτρονικού καταστήματος και των συγκεκριμένων προϋποθέσεων που θέτει η κάθε Τράπεζα ώστε να προστατέψει το αγοραστικό κοινό.

Στο συγκεκριμένο άρθρο έγινε μια προσπάθεια να απαντηθούν τα βασικότερα ερωτήματα επιχειρηματιών – πελατών που μας γίνονται καθημερινά. 

Σε περίπτωση που έχετε επιχείρηση λιανεμπορίου και αναζητάτε ένα τρόπο να αυξήσετε τα κέρδη της επιχείρησή σας το Πρόγραμμα επιδότησης για κατασκευή eshop eλιανικό είναι η ευκαιρία σας. Κερδίστε επιδότηση 100% και μέχρι 5.000€ για κατασκευή eshop.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρείτε στο άρθρο “Ξεκινά στις 22/2/2021 η υποβολή αιτήσεων για το «e-λιανικό», 100% επιδότηση κατασκευής eshop” και για το πλήρες κείμενο της Πρόσκλησης στην ιστοσελίδα του ΕΣΠΑ

Αν πάλι έχετε πειστεί για τη δύναμη και τις ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά δεν έχετε καταλήξει ακόμη στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα πουλάτε διαβάστε:

Τι eshop να ανοίξω; Ποια είναι τα πιο επιτυχημένα eshop;

Τι χρειάζεται για να ανοίξω το δικό μου eshop;

Αν έχετε οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Darwin στα τηλέφωνα επικοινωνίας:

Αθήνα: 210 3001787
Θεσσαλονίκη: 2311 111901

ή να μας στείλετε email στο [email protected].

Darwin Team
Η Darwin Business & IT Solutions βρίσκεται στο κέντρο της πόλης της Αθήνας, επί της οδού Ερμού 56 και στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης, επί της οδού Ερμού 2. Το όνομα της εμπνευσμένο από τον Κάρολο Δαρβίνο, θεμελιωτή της θεωρίας της εξέλιξης. Οι διαφορετικές και καινοτόμες ιδέες, η δημιουργική σκέψη σε συνδυασμό με τη συνέπεια και την άψογη εκτέλεση, προσδίδουν στην εταιρία τα στοιχεία εκείνα τα οποία την κατατάσσουν στις δυναμικές και ταχύτητα αναπτυσσόμενες εταιρίες του κλάδου, έχοντας ήδη παγιώσει τη θέση της στην ευρύτερη αγορά υλοποιώντας σημαντικά project. Με συνέπεια και υπευθυνότητα χτίζουμε μια σχέση εμπιστοσύνης και άριστης συνεργασίας.

Σχετικά Άρθρα