Τί αγοράζουν οι Έλληνες από το διαδίκτυο

Darwin Team Darwin Team- 8 Φεβρουαρίου 2019

Μεγάλη αύξηση στις αγορές μέσω κινητών συσκευών

Ανερχόμενη τάση αποτελούν οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω φορητών συσκευών σύμφωνα με έρευνα της PayPal & Ipos, φτάνοντας περίπου το μισό του συνολικού όγκου αγορών σε μερικές από τις χώρες με τον μεγαλύτερο πληθυσμό του κόσμου, όπως την Κίνα, όπου το 53% των αγορών έλαβε χώρα μέσω κινητού και tablet, στην Ινδία (48%) ή τις ΗΠΑ (45%).

Τί ισχύει στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, κατά τα ευρήματα της έρευνας που μελετά τη συμπεριφορά διασυνοριακών καταναλωτών, ποσοστό 25% των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα πραγματοποιείται μέσω κινητών.

Πάντως, οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν μέσω του desktop ή του laptop τους, ειδικά στην Ανατολική Ευρώπη, όπου οι αγορές μέσω επιτραπέζιου υπολογιστή κυμαίνονται από 65% στη Ρωσία και 73% στην Ελλάδα, έως 76% στην Τσεχία.

Αγορές από ξένα eshop

Ανάμεσα στις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, περίπου το 55% των διαδικτυακών καταναλωτών δήλωσε ότι πραγματοποιεί online αγορές από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops). Τα πλέον δημοφιλή προϊόντα που αγοράστηκαν διεθνώς είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης (68%), ενώ ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (53%) και τα παιχνίδια (53%).

Τι αγοράζουν οι Έλληνες μέσω διαδικτύου

Κατά τη διασυνοριακή δραστηριότητά τους, οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές/tablets/κινητά και περιφερειακές συσκευές (64%), καθώς και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%). Παγκοσμίως, οι βασικές κατηγορίες διασυνοριακών αγορών διαφέρουν ελαφρώς σε ποσοστά. Ενώ τα είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ παραμένουν στην πρώτη θέση (68%), ακολουθούνται από ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές/tablets/κινητά & περιφερειακές συσκευές (53%), και τα παιχνίδια-είδη χόμπι (53%).

Τί πουλάνε οι Έλληνες μέσω διαδικτύου

Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, οι κορυφαίες ξένες αγορές, όπου πουλάνε οι Έλληνες, είναι εκείνες των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας. Οι κύριες κατηγορίες ειδών και υπηρεσιών προς πώληση από Έλληνες εμπόρους περιλαμβάνουν τα ταξίδια, λοιπές υπηρεσίες, είδη ένδυσης/μόδας, υπηρεσίες ιστοσελίδων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες online καταναλωτές θα προτιμούσαν να διαθέτουν την επιλογή πληρωμής σε τοπικό νόμισμα (76%), ενώ έξι στους δέκα (62%) ελέγχουν τις ισοτιμίες, προτού πληρώσουν σε ξένο νόμισμα.

Οι καταναλωτές θέλουν eshop που να μιλούν τη γλώσσα τους

Το 57% των online shoppers στις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα ισχυρίστηκε ότι δεν θα αισθανόταν άνετα να αγοράσει από μια ξένη ιστοσελίδα, η οποία δεν είναι διαθέσιμη στη δική του γλώσσα. Όσοι διαμένουν σε αναπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, επιδεικνύουν ισχυρή προτίμηση προς τις αγορές από διεθνή καταστήματα ή e-shops που διαθέτουν την δική τους τοπική γλώσσα.

Όταν φτάνει η στιγμή επιλογής μιας μεθόδου πληρωμής, «ένας ασφαλής τρόπος πληρωμής» (44%) είναι το πρωταρχικό μέλημα των διεθνών αγοραστών. Επιπλέον, οι διαδικτυακοί καταναλωτές ανέφεραν ότι τα κυριότερα εμπόδια για τον διασυνοριακό αγοραστή ήταν η ανησυχία μη παράδοσης της παραγγελίας τους (24%) και η δύσκολη διαδικασία επιστροφών (22%).

Γιατί επιλέγουν οι καταναλωτές τις διεθνείς αγορές

Ο νούμερο ένα λόγος (72%) για τους καταναλωτές που κάνουν διεθνείς αγορές από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι οι καλύτερες τιμές. Οι έμποροι με ανταγωνιστικές τιμές ή με προσφερόμενες εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες και ευκαιρίες να επιτύχουν και να διασφαλίσουν κέρδη διεθνώς.

Διασυνοριακές συναλλαγές

Οι διασυνοριακοί καταναλωτές εξετάζουν ολιστικά τον παρεχόμενο τιμοκατάλογο – το 25% αναφέρει ότι τα υψηλά κόστη αποστολής τους αποτρέπουν από τυχόν αγορές από ιστοσελίδες άλλων χωρών. Το 24% εκφράζει ανάλογες ανησυχίες που αφορούν τους τελωνειακούς δασμούς, τα έξοδα και τους φόρους που ενέχει κάθε αγορά. Οι έμποροι που καταγράφουν εξαρχής και με διαφάνεια όλα τα σχετικά κόστη μιας αγοράς διαθέτουν καλύτερες ευκαιρίες εξασφάλισης διεθνών πελατών.

Ο δεύτερος πλέον σημαντικός λόγος που αναφέρθηκε από τους διασυνοριακούς καταναλωτές που αγοράζουν διεθνώς είναι η καινοτομία. Η φρεσκάδα των προσβάσιμων ειδών που όμως δεν είναι διαθέσιμα στη δική τους χώρα (49%) ή γενικά η δυνατότητα ανακάλυψης νέων και ελκυστικών προϊόντων (34%).

(ΑΠΕ)

Darwin Team
Η Darwin Business & IT Solutions βρίσκεται στο κέντρο της πόλης της Αθήνας, επί της οδού Ερμού 56 και στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης, επί της οδού Ερμού 2. Το όνομα της εμπνευσμένο από τον Κάρολο Δαρβίνο, θεμελιωτή της θεωρίας της εξέλιξης. Οι διαφορετικές και καινοτόμες ιδέες, η δημιουργική σκέψη σε συνδυασμό με τη συνέπεια και την άψογη εκτέλεση, προσδίδουν στην εταιρία τα στοιχεία εκείνα τα οποία την κατατάσσουν στις δυναμικές και ταχύτητα αναπτυσσόμενες εταιρίες του κλάδου, έχοντας ήδη παγιώσει τη θέση της στην ευρύτερη αγορά υλοποιώντας σημαντικά project. Με συνέπεια και υπευθυνότητα χτίζουμε μια σχέση εμπιστοσύνης και άριστης συνεργασίας.

Σχετικά Άρθρα