8 λόγοι για την αργή φόρτωση μιας ιστοσελίδας
Η αργή φόρτωση μιας ιστοσελίδας μπορεί να αποτελέσει σοβαρό πρόβλημα για εσάς και την επιχείρησή σας. Ωστόσο, η πλειονότητα των ιστοσελίδων ακόμη και σήμερα χρειάζεται αρκετά δευτερόλεπτα για να φορτώσει πλήρως. Η αργή φόρτωση μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία των χρηστών, την απόδοση της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης της Google . Κατ’επέκταση, στην περίπτωη των ηλεκτρονικών καταστημάτων(e-shop), η αργή φόρτωση μπορεί να μειώσει και τις πωλήσεις. Είναι σημαντικό να εντοπίσετε και να διορθώσετε τα προβλήματα που προκαλούν αργή φόρτωση, καθώς οι χρήστες δεν περιμένουν πολύ για να φορτώσει μια ιστοσελίδα και το SEO μπορεί να επηρεαστεί από αυτό.
Παρακάτω εξηγούνται αναλυτικότερα οι 8 συνηθέστερες αιτίες που συμβάλλουν στην αργή φόρτωση ιστοσελίδας.
1) Ο επισκέπτης έχει κακό ίντερνετ (ή κακό υπολογιστή)
Το wifi και οι δυνατότητες του υπολογιστή του κάθε χρήστη μπορούν να επηρεάσουν την ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας, αλλά συχνά παραβλέπονται. Ένας παλιός υπολογιστής μπορεί να προκαλέσει καθυστέρηση και να είναι η αιτία για αργή φόρτωση. Αυτό πρέπει να το έχουμε πάντα υπόψη μας, καθώς η γρήγορη φόρτωση που βλέπουμε εμείς δεν σημαίνει ότι όλοι οι επισκέπτες βλέπουν την ιστοσελίδα με την ίδια ταχύτητα, αλλά μπορεί να ισχύει και το αντίθετο.
2) Απόδοση Server / Kακό Hosting
Η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας εξαρτάται από την απόδοση του server και τον τύπο του hosting που χρησιμοποιείτε. Το dedicated hosting και το VPS hosting προσφέρουν καλύτερη απόδοση από το shared hosting, αλλά έχουν υψηλότερο κόστος.
Πρέπει επίσης να γίνουν κατάλληλες ρυθμίσεις στον server για να συνεργάζεται αρμονικά με το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) που χρησιμοποιείτε και να επιτυγχάνονται βέλτιστες επιδόσεις.
Επίσης, αποφύγετε να επιλέξετε φιλοξενία σε server που είναι πολύ μακριά από τους επισκέπτες σας, καθώς αυτό μπορεί να επιβραδύνει την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας.
3) Δεν χρησιμοποιείται CDN (Content Delivery Network)
Η υπηρεσία CDN είναι δίκτυο ανεξάρτητων server που βρίσκονται σε διάφορες γεωγραφικές τοποθεσίες παρέχοντας το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας στους επισκέπτες. Ανάλογα με την τοποθεσία του επισκέπτη, το περιεχόμενο εξυπηρετείται από τον κοντινότερο server, βελτιώνοντας την ταχύτητα φόρτωσης και προσφέροντας γρηγορότερη εμφάνιση του περιεχομένου στον επισκέπτη. Η χρήση ενός CDN βοηθά στην βελτιστοποίηση της ταχύτητας της ιστοσελίδας. Απο την άλλη, η απουσία του αποτελεί απώλεια μιας σημαντικής ευκαιρίας για βελτίωση.
4) Πολλές Διαφημίσεις
Τα display ads (διαφημίσεις εμφάνισης) σε μορφή banner αποτελούν πηγή εσόδων για πολλές επιχειρήσεις, αλλά επηρεάζουν αρνητικά την ταχύτητα της ιστοσελίδας. Οι διαφημίσεις αυξάνουν τα http requests και καθιστούν την ιστοσελίδα πιο αργή και λιγότερο αποκρίσιμη. Συνιστάται να εξετάσετε τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των διαφημίσεων και να διατηρήσετε μόνο τις απαραίτητες για την βιωσιμότητα της επιχείρησης. Επίσης, αξίζει να απορρίπτετε τις διαφημίσεις με κακογραμμένο κώδικα.
5) Μεγάλες Εικόνες και Βίντεο
Οι βαριές εικόνες και τα μεγάλα βίντεο μπορούν να προκαλέσουν αργή φόρτωση και βαρύτητα σε μια ιστοσελίδα. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε μη βελτιστοποιημένες εικόνες με μεγάλο μέγεθος ή μορφή PNG, καθώς και σε μεγάλα βίντεο που προστίθενται στην αρχική σελίδα. Η βελτιστοποίηση των εικόνων και των βίντεο μπορεί να μειώσει το μέγεθος τους και να βελτιώσει την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας. Ωστόσο, αυτή η διαδικασία μπορεί να απαιτεί επιπλέον χρόνο και κόστος.
Είναι επίσης σημαντικό να σκεφτείτε την ανάγκη και τη σημασία των βίντεο που προσθέτετε. ‘Ενα μεγάλο βίντεο μπορεί να εντυπωσιάζει αλλά να επηρεάζει αρνητικά την ταχύτητα φόρτωσης της αρχικής σελίδας.
6) Πολλά redirects
Τα redirects χρησιμοποιούνται για να οδηγήσουν τους χρήστες από ένα παλιό URL σε ένα καινούριο URL. Αυτό μπορεί να συμβεί, για παράδειγμα, όταν αντικαθιστούμε μια ιστοσελίδα με μια νέα έκδοση. Τα redirects αυξάνουν τον χρόνο φόρτωσης, αλλά είναι απαραίτητα για να μην χάσουμε τους χρήστες που αναζητούν το παλιό URL. Παρόλο που επηρεάζουν την ταχύτητα φόρτωσης, τα redirects είναι χρήσιμα και απαραίτητα σε πολλές περιπτώσεις.
7) Προβλήματα στον κώδικα (Javascript, CSS, HTML)
Ένα από τα βασικά αίτια αργής φόρτωσης μιας ιστοσελίδας είναι τα προβλήματα στον κώδικα. Τέτοιο παράδειγμα είναι η παρουσία περιττών γραμμών Javascript και CSS στον κώδικα. Ένας έμπειρος προγραμματιστής μπορεί να γράψει καθαρότερο κώδικα αποφεύγοντας αχρείαστες εντολές και δημιουργώντας μια ταχύτερη ιστοσελίδα. Όμως, κάποια από τα έτοιμα θέματα και πρότυπα των WordPress, Magento και Shopify μπορεί να παρουσιάζουν κακή απόδοση και αργό χρόνο φόρτωσης πριν προστεθεί οποιαδήποτε περιεχόμενο από τους προγραμματιστές. Για αυτόν τον λόγο, είναι πολύ σημαντικό η εταιρία που θα αναλάβει την κατασκευή της ιστοσελίδας σας να γνωρίζει την απόδοση των θεμάτων που χρησιμοποιεί και να σας προτείνει εκείνα με τους ταχύτερους χρόνους φόρτωσης, αν η κύρια σας επιδίωξη είναι μια γρήγορη ιστοσελίδα.
8) Πολλά και βαριά plugin
Τα plugin είναι έτοιμα εργαλεία που ενσωματώνονται στην ιστοσελίδα. Στόχος τους είναι να βελτιώσουν κάποιο τμήμα της ή να αυτοματοποιήσουν διάφορες διαδικασίες που συνήθως απαιτούν προγραμματισμό και αυξάνουν το κόστος υλοποίησης. Υπάρχουν plugin για το SEO, τα κοινωνικά μέσα, τις ανακατευθύνσεις, τις μεταφορικές και πολλά άλλα.
Το πρόβλημα προκύπτει όταν τα πρόσθετα γίνονται υπερβολικά και επιβαρύνουν την ιστοσελίδα. Αυτό σημαίνει ότι ενώ μπορεί να λύνουν κάποια προβλήματα, δημιουργούν ένα άλλο, το πρόβλημα της αργής ταχύτητας φόρτωσης. Είναι σημαντικό να αποφεύγονται περιττά plugin και να επιλέγονται μόνο αυτά που είναι πραγματικά απαραίτητα για τη λειτουργία της ιστοσελίδας. Ωστόσο αυτό δεν είναι πάντα εύκολο.
Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η αργή φόρτωση μιας ιστοσελίδας μπορεί να είναι σημαντικό πρόβλημα που επηρεάζει την επισκεψιμότητα και τα έσοδα. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο να επιλυθεί η αργή φόρτωση. Η επίλυσή της μπορεί να περιλαμβάνει τη χρήση plugin και άλλων εργαλείων για τη σύνδεση με άλλες πλατφόρμες ή την προσθήκη περιεχομένου όπως διαφημίσεις, βίντεο και animation. Πρέπει να γίνει ισορροπημένη προσπάθεια για βελτίωση της ιστοσελίδας σε άλλους τομείς χωρίς να θυσιάζεται η ταχύτητα φόρτωσης. Τέλος, πρέπει να προσέχετε το περιεχόμενο που αναρτάτε, έτσι ώστε να μην επιβαρύνει την ταχύτητα της ιστοσελίδας.