Τι eshop να ανοίξω; Ποια είναι τα πιο πετυχημένα eshop
Ακόμη και στη σημερινή δύσκολη οικονομικά εποχή, υπάρχει ένας κλάδος του εμπορίου που όχι μόνο δεν περνά κρίση, αλλά γνωρίζει μεγάλη άνθηση: τα eshop!
Tα περισσότερα eshop δεν είναι μεγάλοι κολοσσοί, αλλά μικρά συνοικιακά καταστήματα. Aνοιξαν τα φτερά τους στο διαδίκτυο έχοντας μόνο μια αποθήκη κι έναν υπολογιστή με σύνδεση στο internet.
Αν έχετε μία μικρή επιχείρηση (σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας ή του εξωτερικού), ή απλά μια επιχειρηματική ιδέα, μπορείτε να φυτέψετε κι εσείς τον σπόρο σας στην απέραντη κι εύφορη γη του διαδικτύου. Για να δημιουργήσετε ένα eshop δεν χρειάζεται να έχετε πολλά χρήματα. Απαιτείται όμως στρατηγικό όραμα, διάθεση για πολύ δουλειά και να ακολουθήσετε τα εξής πολύ σημαντικά βήματα:
Σχεδιάστε την στρατηγική σας.
Ένα eshop δεν διαφέρει πολύ από μία «φυσική» επιχείρηση. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ πριν ξοδέψετε το πρώτο σας ευρώ, είναι να καταστρώσετε την στρατηγική σας. Σκεφτείτε τι ακριβώς θα πουλάτε, ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας και πώς θα διαφοροποιηθείτε από αυτούς. Επίσης, πώς θα οργανώσετε την αποθήκη σας, πώς θα στέλνετε τα προϊόντα σας στους πελάτες σας, πώς θα διαφημιστείτε κ.ά.
Μιλήστε με τους πελάτες σας.
Έχετε δημιουργήσει στα χαρτιά μια εξαιρετική επιχείρηση και είστε έτοιμοι να ταράξετε τα νερά του παγκόσμιου εμπορίου με το eshop σας. Είστε σίγουροι όμως ότι οι online πελάτες σας θέλουν να αγοράσουν αυτό που προσφέρετε και με τον τρόπο που το προσφέρετε; Βγείτε από την ασφάλεια του χώρου σας και μιλήστε με τους δυνητικούς online πελάτες σας. Ρωτήστε όσους περισσότερους μπορείτε για όσο το δυνατό περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε. Και συνεχίστε να ζητάτε τη γνώμη των πελατών σας και αφού ξεκινήσετε. Η επικοινωνία με τους πελάτες πρέπει να γίνει μέρος της κουλτούρας της επιχείρησής σας!
Επιλέξτε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Για ευκολία, θα τους διαχωρίσουμε σε τρεις κατηγορίες: συνδρομητικές υπηρεσίες, έτοιμα eshop και προσαρμοσμένα eshop.
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες, οι οποίες παρέχουν eshop με τον μήνα, είναι η πιο γρήγορη, εύκολη κι ασφαλής λύση για να έχετε ένα eshop με αρκετές δυνατότητες. Δεν έχουν κανένα κόστος ενεργοποίησης, παρά μόνο μια μηνιαία συνδρομή την οποία μπορείτε ανά πάσα στιγμή να διακόψετε.
Τα έτοιμα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα λεγόμενα έτοιμα theme μπορούν να παραμετροποιηθούν ως ένα σημείο από κάποιον web developer. Μπορούν να στηθούν μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα και το κόστος δημιουργίας τους είναι συνήθως από €800 έως €3000. Αν και υπάρχουν ορισμένες πολύ καλές υλοποιήσεις έτοιμων ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι περισσότερες έχουν αμφιλεγόμενη αισθητική και λειτουργικότητα και χαμηλό επίπεδο ασφάλειας των δεδομένων… Η κορυφαία λύση ηλεκτρονικού εμπορίου βεβαίως είναι ένα προσαρμοσμένο (custom) κατάστημα, το οποίο ωστόσο θα μπορεί να υποστηρίζει κι έτοιμες εφαρμογές υψηλού επιπέδου (ERP, CRM, ηλεκτρονικός έλεγχος αποθήκης κ.ά). Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της επιλογής είναι ότι δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στις δυνατότητες εξέλιξης του e-shop. Απαιτεί μεγαλύτερο χρόνο υλοποίησης (συνήθως τρεις μήνες), και φυσικά έχουν και μεγαλύτερο κόστος (από €5.000 έως αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ)!
Σχεδιάστε τη δομή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
Ποιες ενότητες πρέπει να υπάρχουν στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα; Πώς θα είναι κατηγοριοποιημένα τα προϊόντα σας; Αυτά είναι σημαντικά ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσετε, ώστε να είναι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα απλό, λειτουργικό κι εύκολο στην πλοήγηση. Σημαντικές πληροφορίες όπως τα έξοδα αποστολής, οι τρόποι πληρωμής, τα στοιχεία επικοινωνίας σας, η πολιτική επιστροφών κ.ά. θα πρέπει να βρίσκονται σε ευκρινές σημείο της σελίδας.
Βρείτε ή δημιουργείστε φωτογραφίες των προϊόντων σας.
Ζούμε στην εποχή της εικόνας και σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα η φωτογραφία είναι αυτή που «πουλάει». Η φωτογραφία θα τραβήξει το ενδιαφέρον των πελατών σας και θα τους δείξει αν το προϊόν που πουλάτε είναι αυτό που επιθυμούν να αγοράσουν. Είναι σημαντικό να έχετε πολλές και καλές φωτογραφίες. Γι’ αυτό αν δεν υπάρχουν έτοιμες από τους προμηθευτές σας θα πρέπει να τις δημιουργήσετε εσείς ή ακόμη καλύτερα να πληρώσετε επαγγελματία φωτογράφο. Κι αυτό είναι ένα κόστος που θα πρέπει να έχετε λάβει υπόψη σας στο πρώτο βήμα…
Γράψτε αναλυτικές περιγραφές των προϊόντων σας.
Ελάτε στη θέση του καταναλωτή. Βλέπει ένα προϊόν στην οθόνη του υπολογιστή, της τηλεόρασης ή της κινητής του συσκευής και πρέπει να αποφασίσει αν είναι αυτό που χρειάζεται. Μια πλήρης και καλογραμμένη περιγραφή θα λύσει πολλές από τις απορίες του και θα τον φέρει πιο κοντά στην απόφαση αγοράς. Τα μεγάλα σύγχρονα e-shops προχωρούν μάλιστα ένα βήμα εμπρός και προσφέρουν τη δυνατότητα σχολιασμού από τους ίδιους τους πελάτες. Τις περισσότερες φορές στα σχόλια υπάρχουν πρακτικές πληροφορίες για την χρήση του προϊόντος (και φυσικά πολύτιμο feedback για εσάς!).
Ενημερώστε τους πελάτες σας ότι μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα σας online.
Αν ανοίξετε ένα φυσικό κατάστημα σε κάποιον δρόμο, όλο και κάποιοι περαστικοί θα το προσέξουν. Αν ανοίξετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, πιθανότατα κανείς δεν θα το μάθει αν δεν το διαφημίσετε!
Ξεκινήστε ενημερώνοντας φίλους και γνωστούς για τη νέα σας προσπάθεια. Εξαντλήστε όλα τα περιθώρια δωρεάν προβολής σε online ηλεκτρονικούς καταλόγους, social media κ.ά.
Δημιουργήστε διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης (μακράν ο πιο αποδοτικός τρόπος προώθησης για ένα eshop!).
Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα ευρύ φάσμα επιλογών προώθησης, το οποίο θα αναλύσουμε σε επόμενο κείμενο. Εάν έχετε περιορισμένο κεφάλαιο για προώθηση, συνιστούμε να ξεκινήσετε με επιλογές που σας χρεώνουν με το αποτέλεσμα (π.χ. κλικ, πώληση κ.ά.).
Φροντίστε για το σωστό έλεγχο του αποθέματος.
Αν έχετε μόνο eshop, με τον ηλεκτρονικό έλεγχο αποθήκης, το διαθέσιμο απόθεμα ενημερώνεται αυτόματα με κάθε συναλλαγή που πραγματοποιείτε. Αν έχετε και φυσικό κατάστημα, μετά την πραγματοποίηση κάποιας πώλησης από αυτό και για να πραγματοποιείται η αυτόματη ενημέρωση του αποθέματος του eshop , θα πρέπει να το διασυνδέσετε με το σύστημα έκδοσης αποδείξεων που χρησιμοποιείτε στο κατάστημα. Αν όμως πρέπει να ενημερώνετε το διαθέσιμο στοκ χειροκίνητα, θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί και να ενημερώνετε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων σας μετά από κάθε συναλλαγή!
Ενημερώνετε τακτικά το site σας και διαβάζετε τα στατιστικά.
Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι ιδιοκτήτες πολλών ehop είναι ότι μόλις το δημιουργήσουν παύουν να ασχολούνται… Το ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτεί καθημερινή εμπλοκή και ενημέρωση!
Η αρχική σας σελίδα δεν πρέπει να έχει τα ίδια προϊόντα για πολλές ημέρες (καλό είναι να αλλάζει 2-3 φορές την εβδομάδα). Τα στατιστικά επισκεψιμότητας του eshop σας προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο πλοήγησης των πελατών στο site σας. Χρησιμοποιείστε τα για να βελτιώνετε συνεχώς το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Οι εξελίξεις στο χώρο του e-commerce είναι πολύ γρήγορες και δεν πρέπει ποτέ να σταματήσετε να εξελίσσετε την ηλεκτρονική σας επιχείρηση!
Προσφέρετε εξυπηρέτηση πελατών παγκόσμιας κλάσης!
Η εξυπηρέτηση πελατών είναι το μυστικό της επιτυχίας για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα! Είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στα επιτυχημένα και τα αποτυχημένα e-shops! Οποιοσδήποτε μπορεί να δημιουργήσει μία καλή σελίδα και να πουλήσει φθηνά. Αυτό όμως που θα σας φέρει αυξημένες πωλήσεις και βιωσιμότητα είναι η υποστήριξη του πελάτη πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση.
Η εξυπηρέτηση πελατών προσθέτει αξία σε ένα προϊόν, ενδυναμώνει τη φίρμα σας και δημιουργεί σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας. Το κόστος για να προσφέρετε κορυφαία εξυπηρέτηση είναι ελάχιστο μπροστά στο όφελος που θα έχετε επειδή οι πελάτες σας αισθάνονται σιγουριά.
Φυσικά όσα αναφέρουμε στο κείμενο αφορούν απλοποιημένες γενικές οδηγίες για να μπείτε στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πίσω από αυτές υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που θα πρέπει να λάβετε υπόψη.
Πηγή: StartUp.gr Γράφει ο Γιάννης Ζαφειρόπουλος