Αυξήστε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας έως και 400%
Τι είναι το call to action;
Σίγουρα όλοι μας έχουμε επισκεφτεί πολύχρωμες ιστοσελίδες με χρωματιστά έντονα κουμπάκια (call to action) να αναβοσβήνουν που να μας λένε κάντε κλικ εδώ, αγοράστε αυτό ή κάντε κάτι άλλο.
Το call to action είναι αυτό το κείμενο ή το κουμπάκι που θα παραπέμπει τον χρήστη να αναλάβει δράση και να κάνει κάτι.
Για παράδειγμα:
- να γραφτεί στην λίστα με τα emails
- να ενεργοποιήσει τις ειδοποιήσεις της ιστοσελίδας μας
- να αγοράσει ένα νέο προϊόν ή να συμπληρώσει μια φόρμα επικοινωνίας.
Τι χρειάζεται όμως για να φτιάξουμε ένα σωστό call to action;
Παρακάτω σας δίνουμε 7 χρυσές συμβουλές που μας έχουν βοηθήσει και εμάς όλα αυτά τα χρόνια στο επαγγελματικό site. Σίγουρα θα σας βοηθήσουν και εσάς αν τις αξιοποιήσετε. Το αποτέλεσμα θα είναι να αυξήσετε τις μετατροπές και την επισκεψιμότητα κατά 400% ή και περισσότερο.
Δημιουργήστε ένα ξεκάθαρο CALL TO ACTION
Όσο πιο σωστά στημένο είναι το call to action τόσο πιο αποτελεσματικό. Όμως αρχικά θα πρέπει να είναι απλό και κατανοητό στον πολύ κόσμο που δεν σας γνωρίζει εσάς σαν εταιρεία και την ιστοσελίδα σας.
Θα πρέπει να ξέρετε σε ποιους απευθύνεστε και ποια είναι η αγορά στόχος σας. Ποιο είναι το μέσο μορφωτικό τους επίπεδο, ποιες είναι οι ανάγκες τους. Τι θέλουν να δουν και να ακούσουν;
Η επιλογή των χρωμάτων παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. Καλύτερα να χρησιμοποιήσετε λίγα χρώματα που να ταιριάζουν. Ο μινιμαλισμός στα γραφικά βοηθάει τον χρήστη να αναλύσει και να καταλάβει αυτό που βλέπει σε ελάχιστο χρόνο. Τα πολλά γραφικά και τα φορτωμένα call to actions κάνουν τον χρήστη να παραλύει από την ανάλυση.
Εστιαστείτε σε ένα Call To Action κάθε φορά
Θα πρέπει να έχετε σε κάθε σελίδα προορισμού της ιστοσελίδας σας ένα call to action κάθε φορά. Έτσι δίνετε στον χρήστη της ιστοσελίδας σας μια μόνο επιλογή στο τι να κάνει και όχι περισσότερες από μια.
Ο εγκέφαλός μας μπορεί να εστιαστεί μόνο σε ένα πράγμα κάθε φορά και έτσι είναι αρκετά δύσκολο να κάνει πολλά πράγματα ταυτόχρονα.
Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ένα pop up παράθυρο. Όμως καλό θα ήταν να υπάρχει ένα call to action κάθε φορά γιατί περισσότερα από ένα δημιουργούν σύγχυση στον τελικό χρήστη.
Δώστε ένα κίνητρο
Ένα κίνητρο θα αύξανε το ποσοστό των κλικ. Για παράδειγμα δώστε ένα κουπόνι έκπτωσης για να γραφτεί κάποιος στο newsletter. Σίγουρα θα δείτε ότι οι εγγραφές σας θα αρχίσουν να αυξάνονται εκθετικά.
Ακολουθήστε τον κανόνα 80%-20%
Ο κανόνας του Pareto, το λεγόμενο 80-20 υπαγορεύει ότι το 20% των αιτιών οφείλεται για το 80% των αποτελεσμάτων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση με το call to action, θα πρέπει να έχουμε το ιδανικό 4-1 σε αναλογία με την αρχή του Pareto.
Δηλαδή 4 άρθρα πληροφόρησης και ένα πώλησης, το 80% της ιστοσελίδας θα πρέπει να έχει πληροφορίες και το 20% να κάνει πώληση. Στην περίπτωση που κάποιος έχει eshop, αυτό μπορεί να γίνει ως εξής: 4 προϊόντα με κανονική τιμή και ένα με έκπτωση ή 4 προϊόντα κανονικά και ένας κράχτης.
Μετρήστε την αποτελεσματικότητα του CALL TO ACTION
Θα πρέπει να θέσετε μετρήσιμους στόχους μάρκετινγκ στο ίντερνετ για να δείτε ποιο call to action είναι πιο αποτελεσματικό και πιο είναι πιο αποδοτικό.
Έτσι θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα βασικό call to action το οποίο να χρησιμοποιήσετε σε επαρκές στατιστικό δείγμα. Για παράδειγμα 2Ο.ΟΟΟ επισκέπτες και σε χρονικό ορίζοντα ενός μηνός.
Μετρήστε πόσα κλικ έχετε λάβει, το click through rate (CTA), τον τζίρο που έκανε το call to action ή οτιδήποτε άλλο ποιοτικό και ποσοτικό χαρακτηριστικό κρίνετε εσείς απαραίτητο.
Δοκιμάστε εναλλακτικά Call to Action
Εναλλακτικά call to actions θα πρέπει κατόπιν να δημιουργηθούν και να δοκιμαστούν. Τα εναλλακτικά μπορεί να είναι εντελώς πρωτότυπα. Αυτό εάν έχουμε αντιληφθεί ότι η αγορά στόχος μας δεν ανταποκρίνεται στο παλιό call to action. Αυτό σημαίνει ότι έχει ποσοστό κλικ κάτω του 1% η ότι δεν είναι αυτό που θέλουμε να προωθήσουμε.
Εάν η προτροπή μας είναι ήδη πετυχημένο και θέλουμε να το βελτιώσουμε; Τότε μπορούμε να δημιουργήσουμε μερικές εκδοχές του και να κάνουμε split testing.
Δώστε τον απαραίτητο χρόνο για να συλλέξετε όλα τα απαραίτητα δεδομένα που χρειάζεται η ιστοσελίδα σας και να βγάλετε τα συμπεράσματά σας. Έτσι θα καταλήξετε σε ποιο call to action θα χρησιμοποιήσετε κάθε φορά.
Αυτή η διαδικασία ίσως να χρειαστεί έως και 3 μήνες για να ολοκληρωθεί.
Απλοποιήστε το CALL TO ACTION
Τέλος, η πιο πολύτιμη συμβουλή: απλοποιήστε το call to action σας ώστε να έχει τα απολύτως βασικά για να μπορέσει και ο πιο απλός άνθρωπος να το καταλάβει.
Ο κανόνας είναι ότι όσο πιο απλό είναι ένα πράγμα ή μια εικόνα ή μια έννοια, τόσο πιο εύκολα γίνεται αντιληπτή και αποδεκτή από τον κόσμο. Πηγή : paramarketing.gr