Εφαρμογή του Facebook για νέους
Μία νέα εφαρμογή, η οποία προορίζεται κυρίως για μαθητές, εισήγαγε πρόσφατα το Facebook στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Η εφαρμογή με την ονομασία Lifestage, η οποία προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο για συσκευές Apple στις ΗΠΑ, παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να ανεβάζουν φωτογραφίες και βίντεο που βασίζονται γύρω από τα συναισθήματά τους. Αυτά στη συνέχεια μετατρέπονται σε βίντεο προφίλ.
Όλες οι αναρτήσεις είναι δημόσιες και δεν υπάρχουν ρυθμίσεις για τον περιορισμό της προβολής του εκάστοτε προφίλ. Η ιδέα πίσω από αυτή την εφαρμογή είναι μαθητές του ίδιου σχολείου να μπορούν να βρίσκουν ο ένας τον άλλον, δήλωσε ο δημιουργός της, ο 19χρονος Μάικλ Σέιμαν.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC επικαλούμενο στατιστικές της ιστοσελίδας Statista, μόλις το 8% του συνόλου των χρηστών του Facebook στις ΗΠΑ είναι παιδιά ηλικίας μεταξύ 13 και 19 ετών.
Ο Σέιμαν έγραψε σε ανάρτησή του σχετικά με την εφαρμογή ότι αυτή βασίζεται στην αρχική ιδέα του Facebook.
«Πίσω στο 2004, η όλη ιδέα του Facebook ήταν το ‘ποιος είμαι’. Μπορούσα να δημοσιεύσω τη σχέση μου. Να μοιραστώ με άλλους τα αγαπημένα μου είδη μουσικής. Και ήταν κυρίως να μπορώ να εκφράζομαι», αναφέρει στην ανάρτησή του.
«Σήμερα, το Facebook έχει εξελιχθεί σε τόσα πολλά παραπάνω, αφού μας παρέχεται η δυνατότητα να εξερευνήσουμε από την αρχή την έννοια του “ποιος είμαι”». Ωστόσο, ο καθηγητής Μπέρνι Χόγκαν του Ινστιτούτου για το Διαδίκτυο του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, δήλωσε στο BBC ότι η έλλειψη ρυθμίσεων για τα προσωπικά δεδομένα στην εφαρμογή θα μπορούσε να αποδειχθεί μη δημοφιλής.
«Η έλλειψη ρυθμίσεων απορρήτου σε αυτή την εφαρμογή, στην προκειμένη έκδοσή της, είναι ενδεικτική της ιδεολογίας του Facebook, η οποία είναι να παραμένουν οι χρήστες όσο το δυνατόν περισσότερο ανοιχτοί και συνδεδεμένοι», δήλωσε ο ίδιος.
«Από την πλευρά τους αυτό αποτελεί μια φοβερή ιδέα αλλά ορισμένες φορές το να είσαι τόσο ανοιχτός μπορεί να αποβεί εμπόδιο στον τρόπο που συνδέεσαι. Αυτό το γνωρίζουν ήδη καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αρνούνται να μοιραστούν τις προσωπικές τους πληροφορίες αν πρέπει να είναι εντελώς δημόσια. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι άνθρωποι του Facebook προσπαθούν για μια ακόμη φορά να ξεπεράσουν τα όρια του τι πιστεύουμε ότι είναι κατάλληλο να μοιραζόμαστε στο Διαδίκτυο και μετά οι ίδιοι κάνουν πίσω όταν αντιμετωπίζουν δημόσια κριτική».