6 Tips για επιτυχημένο λογότυπο
Εν συντομία
Το λογότυπο είναι το σύμβολο που αντιπροσωπεύει μια εταιρεία, ιστοσελίδα ή και ένα προϊόν. Πρόκειται για το γραφικό που εφόσον είναι επιτυχημένο θα μείνει χαραγμένο στο μυαλό του πελάτη. Για παράδειγμα, το λογότυπο της Coca Cola είναι παγκοσμίως γνωστό, σε σημείο που μόλις το αντικρίσει κάποιος του έρχεται η γεύση της.
Η ιστορία του λογότυπου
Η ιδέα του λογότυπου ακούγεται πως είναι κάτι που γεννήθηκε την στιγμή που ανακαλύψαμε το διαδίκτυο, ωστόσο η ιστορία του φαίνεται να είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο μπορεί κάποιος να φανταστεί. Οι Μεσοποτάμιοι και οι Αιγύπτιοι έβαζαν σφραγίδα στα τούβλα τους για να αποκαλύψουν τον τόπο κατασκευής τους. Οι Ρωμαίοι εξέλιξαν το παραπάνω φαινόμενο προσθέτοντας στην σφραγίδα τους τον τελικό προορισμό καθώς και το σήμα του κατασκευαστή.
Η αλήθεια είναι πως ο Μεσαίωνας δεν ήταν και η καλύτερη εποχή για λογότυπα ωστόσο στα μισά του 20ου αιώνα ήρθε η πραγματική ανάπτυξη των συμβόλων και από τότε σημειώνεται μια συνεχής εξέλιξη ταυτότητας.
Οι σχεδιαστές λογότυπων έχουν δημιουργήσει ένα σύνολο κανόνων για την δημιουργία ενός καλοσχεδιασμένου Logo τους οποίους σας παρουσιάζουμε παρακάτω. Να σημειωθεί πως γενικότερα, επικρατεί η άποψη πως η διαδικασία της δημιουργίας ενός λογοτύπου, αποτελεί μια μορφή τέχνης στην οποία παίζει καθοριστικό ρόλο η δύναμη της εκφραστικότητας και η δημιουργικότητα του σχεδιαστή ασχέτως των κανόνων.
1. Ελαστικότητα & Προσαρμοστικότητα
Κάθε λογότυπο πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόζεται σε διάφορα μέσα. Στο παρελθόν τα logos χρησιμοποιούνταν μόνο σε έντυπη μορφή, στις μέρες μας η ποιότητα του χρώματος ακόμη και το στυλ είναι σημαντικά. Ένα σύγχρονο λογότυπο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε έντυπη μορφή, σε site, banner, επαγγελματικές κάρτες ακόμη και σε μπλουζάκι. Γι’ αυτόν τον λόγο είναι ζωτικής σημασίας η ευελιξία. Ένα παράδειγμα είναι το σύμβολο της Nike το οποίο είναι ένα μικρό μαύρο τικ που φαίνεται εξίσου όμορφο σε όλα τα μέσα.
2. Αξέχαστο
Για ακόμη μία φορά η απλότητα είναι το κλειδί του σχεδιασμού ενός logo. Κυριαρχεί η άποψη πως τα λογότυπα πρέπει να είναι τόσο απλά ούτως ώστε να μπορεί ο καθένας να τα ζωγραφίσει.
Επιλογή Χρώματος
Εύκολη, δοκιμασμένη συνταγή της επιτυχίας για την επιλογή χρωμάτων του Logo, δεν υπάρχει. Οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην πειθώ είναι τα συναισθήματα που δημιουργεί το λογότυπο και η εικόνα του. Τα χρώματα έρχονται στο προσκήνιο, όταν μπορούν να ταιριάξουν με την επιθυμητή προσωπικότητα ενός brand, όπως για παράδειγμα έκανε η Apple που θέλοντας να επικοινωνήσει την αγάπη της για τον καθαρό και απλό σχεδιασμό χρησιμοποίησε το λευκό χρώμα.
Σχήμα
Το σχήμα του logo είναι καθοριστικό για την ψυχολογία. Ένα περίπλοκο σχήμα φέρνει τον καθένα σε δύσκολη θέση και δεν λαμβάνει κάποιο καθαρό μήνυμα.
3. Γιατί, Ποιος, Τι;
Η αξία του λογότυπου δεν είναι επεξηγηματική. Μια εταιρεία δεν πρέπει να εξηγεί τι κάνει από ένα σύμβολο και μόνο. Δείτε για παράδειγμα την LG. Το logo από μόνο του δεν παραπέμπει σε πληροφορική ή τηλεοράσεις ωστόσο πρόκειται για μια σημαντική εταιρεία στον τομέα της. Το λογότυπο θα πρέπει να εμπνέει τον καταναλωτή να σκεφτεί το προιόν με τρόπο που θέλει η εταιρεία.
Για ένα επιτυχημένο logo θα πρέπει να δοθεί απάντηση στις παρακάτω ερωτήσεις:
Γιατί χρειάζομαι το logo;
Ποιος είναι ο σκοπός του;
Που στοχεύω;
Κατανοώντας τα παραπάνω μπορείτε να προλάβετε κάθε ενοχλητική κατάσταση. Φανταστείτε να έχετε μία επιχείρηση που παράγει κλασικά έπιπλα και να σχεδιάσετε ένα μεγάλο, σύγχρονο και σε στυλ ντίσκο λογότυπο.
4. Διαχρονικότητα
Ένα logo που μας έρχεται στο μυαλό ακούγοντας την λέξη διαχρονικότητα είναι αυτό της Coca Cola. Όντας διαχρονικό σημαίνει πως ο χρόνος δεν αλλοιώνει την ποιότητα του. Θα βρείτε άπειρα άρθρα με τίτλο «Νέες τάσεις στον σχεδιασμό για το 2014,15,κτλ», τα οποία θα σας δελεάσουν να αλλάξετε το logo σας και να το ενημερώσετε σύμφωνα με τις καινοτομίες ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις η συγκεκριμένη κίνηση μπορεί να μην έχει τα αποτελέσματα που περιμένατε.
Ο πελάτης θέλει χρόνο για να μάθει και να αφομοιώσει το προϊόν με το σύμβολο σας. Μην το αλλάξετε εάν δεν είστε σίγουροι πως είναι εξοικειωμένοι με το logo. Το abc της ομώνυμης εταιρείας σχεδιάστηκε από τον Paul Rand το 1962 και ποτέ δεν έχει τροποποιηθεί.
5. Εντυπωσιακό & Δελεαστικό
Μία ερώτηση: «Γιατί είμαι καλύτερος-διαφορετικός από τους άλλους;»
Η απάντηση βρίσκεται στο logo. Έχοντας ένα εντυπωσιακό και σαγηνευτικό λογότυπο βρίσκεστε ένα βήμα πιο κοντά σε πιθανούς πελάτες. Προσοχή! Δεν χρειάζονται υπερβολές. Η πρωτοτυπία σε συνδυασμό με την ευρηματικότητα αρκούν για να ξεχωρίσετε.
6. Απλότητα
Το συγκεκριμένο ίσως θα έπρεπε να είναι το νούμερο ένα tip καθώς είναι ο βασικός παράγοντας της επιτυχίας. Σε πολλές περιπτώσεις όσο πιο απλό είναι το μήνυμα τόσο πιο άμεση η σύνδεση του συμβόλου με το όνομα σας. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα που επιβεβαιώνουν το παραπάνω(adidas, wwf, apple, abc).
Αφιερώστε χρόνο στη διαδικασία της δημιουργίας ενός λογότυπου. Μη ξεχνάτε πως πρόκειται για την εικόνα σας και είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό του καταναλωτή μόλις ακούσει κάποιο προϊόν. Η σημασία του λογότυπου φάνηκε άλλωστε και στην μεγάλη απήχηση που είχαν παιχνίδια σχετικά με logo.
Όλο και περισσότεροι κατέβαζαν την εφαρμογή όπου τους ζητούνταν να γράψουν το όνομα της εταιρείας που απεικόνιζε το κάθε λογότυπο. Πολλοί φάνηκαν να είναι εξοικειωμένοι με τα σύμβολα που εμφανίζονταν και μάλιστα γνώριζαν τα λογότυπα από μικρές εταιρείες και αυτό διότι μπορεί μεν να τα είχαν αντικρίσει ελάχιστες φορές στο παρελθόν αλλά ήταν αρκετά χαρακτηριστικά ώστε να τους μείνουν χαραγμένα.
Μη ξεχνάτε! Φαντασία, ευρηματικότητα, πρωτοτυπία κάποια από τα συστατικά της επιτυχίας.
Πηγή: multihosting.gr