Τί χρειάζεται για να ανοίξω το δικό μου eshop;

Darwin Team Darwin Team - 1 Φεβρουαρίου 2019

Τα καταστήματα ηλεκτρονικής πώλησης, τα λεγόμενα e-shop, παρουσιάζουν άνοδο ήδη από την προ κρίσης περίοδο. Βασική αιτία η δυνατότητα να απευθυνθούν οι επιχειρήσεις σε ένα ευρύτερο καταναλωτικό κοινό. Επίσης η απλοποιημένη διαδικασία έναρξης eshop σε σχέση με λοιπές εμπορικές επιχειρήσεις είναι ένα επιπλέον κίνητρο. 

Ποια είναι η διαδικασία έναρξης ενός eshop;

Για να αποκτήσει ο ενδιαφερόμενος το δικό του e-shop, θα πρέπει να ιδρύσει μία επιχείρηση. Η διαδικασία έναρξης eshop της αποτελείται από τα ακόλουθα βήματα:

1.Να ασφαλιστεί ο ενδιαφερόμενος στο Υποχρεωτικό Ασφαλιστικό Ταμείο που στην περίπτωση αυτή είναι ο ΕΦΚΑ.

2. Να γίνει εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο καθώς και να ελεγχθεί ο επιθυμητός διακριτικός τίτλος για την επιχείρηση.

3.Να υπάρχει «Βεβαίωση Έναρξης Δραστηριότητας» και ΑΦΜ από την αρμόδια Δ.Ο.Υ..

Αρμόδιες υπηρεσίες και έγγραφα που απαιτούνται

Οι υπηρεσίες που ο ενδιαφερόμενος πρέπει να επισκεφτεί για να μπορέσει να ιδρύσει το δικό του e-shop είναι οι εξής:

  • Επιμελητήριο για προσωρινή εγγραφή
  • ΕΦΚΑ για Βεβαίωση Εγγραφής στον ασφαλιστικό φορέα, η οποία θα προσκομιστεί στη συνέχεια στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
  • Εφορία για έναρξη ασκήσεως επαγγέλματος και Α.Φ.Μ.
  • Επιμελητήριο για οριστική εγγραφή

1) Επαγγελματικό ή Εμπορικό Επιμελητήριο

Στην περίπτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ο ενδιαφερόμενος έχει την δυνατότητα να εγγραφεί είτε στο επαγγελματικό είτε στο εμπορικό επιμελητήριο. Η αδειοδότηση δεν παραχωρείται από κάποια άλλη αρμόδια αρχή.Έτσι ο ενδιαφερόμενος δηλώνει την επιχείρησή του με την εγγραφή στο επιμελητήριο και την καταχώρηση της στο γενικό εμπορικό μητρώο. Κατά την επίσκεψη στο Επαγγελματικό ή Εμπορικό Επιμελητήριο απαιτείται μόνο το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας. Εκεί ο επιχειρηματίας κάνει την προεγγραφή του καθώς και τον έλεγχο για τη διαθεσιμότητα της επωνυμίας και του διακριτικού τίτλου.
Η κατοχύρωση γίνεται από τα επιμελητήρια, οπότε το αποτέλεσμα του αρχικού ελέγχου για την επωνυμία και τον διακριτικό τίτλο μπορεί να μην είναι οριστικό. Το κάθε επιμελητήριο ερευνά τα δικά του αρχεία, οπότε υπάρχει περίπτωση να δοθεί αρχικά η άδεια αλλά κατά την μελλοντική διασταύρωση να διαπιστωθεί ότι το όνομα χρησιμοποιείται από άλλη επιχείρηση και να χρειαστεί αν αλλαχθεί.

2) Ε.Φ.Κ.Α..

Στη συνέχεια πρέπει να επισκεφτεί τον Ε.Φ.Κ.Α. για να αποκτήσει τη βεβαίωση εγγραφής. Αυτή είναι απαραίτητη για να πραγματοποιήσει έναρξη επαγγέλματος στην Εφορία.

Για την επίσκεψη στον ΕΦΚΑ πρέπει να έχει μαζί του:

  • Επικυρωμένη φωτοτυπία ταυτότητας
  • ΑΜΚΑ( αριθμός μητρώου κοινωνικής ασφάλισης)
  • Το ηλεκτρονικό μισθωτήριο συμβόλαιο της έδρας της επιχείρησης ή παραχωρητήριο
  • Βεβαίωση από άλλο ταμείο αν είναι ή ήταν ασφαλισμένος
  • Εκκαθαριστικό εφορίας τελευταίας 5ετίας.
  • 110,10 ευρώ (Καταργήθηκε από 01/01/2017)

3) Εφορία για την Βεβαίωση Έναρξης Επιτηδεύματος και Α.Φ.Μ.

Στη συνέχεια ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να επισκεφτεί την αρμόδια Δ.Ο.Υ. υποβάλλοντας τα παρακάτω δικαιολογητικά:

  • Φωτοτυπία ταυτότητας .
  • Βεβαίωση εγγραφής στον Ε.Φ.Κ.Α..
  • Βεβαίωση προεγγραφής στο Επιμελητήριο.
  • Εξουσιοδότηση εάν παραστεί τρίτο πρόσωπο
  • Για την περίπτωση που υπάρχει φυσικό κατάστημα, δηλαδή εδρεύει σε κάποια διεύθυνση, θα πρέπει να προσκομιστεί αντίγραφο μισθωτηρίου συμβολαίου. Στην περίπτωση που πρόκειται για ιδιόκτητο κτίριο προσκομίζεται φωτοτυπία του συμβολαίου αγοράς, Ε9 ή ΕΤΑΚ. Εάν το ίδιο κτίριο δηλώνει και σαν κατοικία, απαιτείται υπεύθυνη δήλωση του ιδίου ότι θα χρησιμοποιηθεί μέρος της κατοικίας – πρέπει να διευκρινίζεται πόσα τετραγωνικά μέτρα – ως επαγγελματική έδρα. Σε περίπτωση που το κτίριο παραχωρείται δωρεάν στον μελλοντικό καταστηματάρχη υπεύθυνη δήλωση του Ν1599/86 με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής από δημόσια αρχή αρκεί.

Στην αρμόδια Δ.Ο.Υ θα συμπληρώσει τη Δήλωση Έναρξης – Μεταβολής (Μ2-Μ1), στη συνέχεια θα περάσει από τον έφορο για την λεγόμενη Αυτοψία. Με αυτά ολοκληρώνεται η διαδικασία της εφορίας και έχει στα χέρια του την Έναρξη.

4) Επιμελητήριο για οριστική εγγραφή.

Αφού αποκτηθεί ή Έναρξη από την εφορία ο επιχειρηματίας θα πρέπει και πάλι να επισκεφθεί το Επιμελητήριο. Εκεί με την έναρξη και την ταυτότητά του θα ολοκληρώσει την διαδικασία εγγραφής. Το κόστος στην περίπτωση του επαγγελματικού επιμελητηρίου 66 ευρώ ενώ στην περίπτωση του Εμπορικού 70 ευρώ. Αν ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί να κατοχυρώσει τον διακριτικό τίτλο του καταστήματος θα πρέπει να επισκεφτεί τη γενική γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Με την ολοκλήρωση της εγγραφής στο επιμελητήριο ο ενδιαφερόμενος έχει ολοκληρώσει τις απαραίτητες διαδικασίες έναρξης ενός καταστήματος eshop.

Η διαδικασία έναρξης eshop είναι εύκολη και γρήγορη. Ολοκληρώσατε τη διαδικασία.

Τι πρέπει να γνωρίζετε για την κατασκευή πετυχημένου eshop; Διαβάστε εδώ.

Για να μπορείτε να ελπίζετε σε υψηλές πωλήσεις και ένα πετυχημένο eshop η διαδικασία είναι απλή:

Καλέστε σήμερα στα τηλεφωνα: 2103001787 για Αθήνα και 2315516216 για Θεσσαλονίκη ή συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας εδώ και ένας συνεργάτης μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Tags

    Darwin Team
    Η Darwin Business & IT Solutions βρίσκεται στο κέντρο της πόλης της Αθήνας, επί της οδού Ερμού 56 και στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης, επί της οδού Ερμού 2. Το όνομα της εμπνευσμένο από τον Κάρολο Δαρβίνο, θεμελιωτή της θεωρίας της εξέλιξης. Οι διαφορετικές και καινοτόμες ιδέες, η δημιουργική σκέψη σε συνδυασμό με τη συνέπεια και την άψογη εκτέλεση, προσδίδουν στην εταιρία τα στοιχεία εκείνα τα οποία την κατατάσσουν στις δυναμικές και ταχύτητα αναπτυσσόμενες εταιρίες του κλάδου, έχοντας ήδη παγιώσει τη θέση της στην ευρύτερη αγορά υλοποιώντας σημαντικά project. Με συνέπεια και υπευθυνότητα χτίζουμε μια σχέση εμπιστοσύνης και άριστης συνεργασίας.

    Σχετικά Άρθρα