Οδηγός για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου e-shop

Οδηγός για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου  e-shop

Με τη δημιουργία e-shop (ηλεκτρονικού καταστήματος) για την επιχείρησή σας, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες του διαδικτύου για να αυξήσετε την προβολή και τις πωλήσεις σας. Η διαδικασία δημιουργίας ενός e-shop μπορεί όμως να φανεί συναρπαστική και προκλητική.

Σε αυτό το άρθρο παρέχονται οδηγίες για τις απαραίτητες γνώσεις και κατευθυντήριες γραμμές για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου e-shop. Παρακάτω, λοιπόν, θα εξετάσουμε αναλυτικά τα βήματα για τη δημιουργία e-shop εξερευνώντας τον κόσμο του e-commerce.

Σαφές στρατηγικό πλάνο

Πριν ξεκινήσετε συζητήσεις με εταιρείες web development για την δημιουργία e-shop, είναι σημαντικό να έχετε μια ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα πουλάτε και πώς θα το πουλάτε. Πρέπει να καθορίσετε τους στόχους και τις προσδοκίες σας αρκετά αναλυτικά, όπως τον αριθμό των προϊόντων, τις μεθόδους πληρωμής και τη στόχευση σε πελάτες χονδρικής ή λιανικής πώλησης. Εξετάστε, ακόμη, τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να λειτουργούν οι ηλεκτρονικές σας πωλήσεις, καθώς και την τιμολογιακή και την εκπτωτική πολιτική που θα θέλατε να ακολουθήσετε.  

Είναι επίσης σημαντικό να αποφασίσετε αν επιδιώκετε διεθνή παρουσία, αν επιθυμείτε πελάτες από την Ελλάδα ή από άλλες χώρες και αν θέλετε να στοχεύσετε σε συγκεκριμένες αγορές.

Έχοντας ξεκάθαρα στοιχεία, μπορείτε να επικοινωνήσετε ευκολότερα με την ομάδα ανάπτυξης ιστοσελίδων και να λάβετε προτάσεις που θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους στόχους σας. Για περεταίρω τεχνικές λεπτομέρειες, φυσικά θα σας καθοδηγήσει προτείνοντας τις καλύτερες λύσεις η εταιρεία web development που θα συνεργαστείτε.

Τέλος, ένα σαφές στρατηγικό πλάνο θα βοηθήσει στη συνεργασία μεταξύ των ομάδων, επιταχύνοντας τις διαδικασίες και επιτυγχάνοντας βέλτιστα αποτελέσματα.

Έναρξη Εμπορικής Επιχείρησης – Συμβουλές για νέο εγχείρημα ή υπάρχουσα επιχείρηση

Αν σκέφτεστε να ξεκινήσετε ένα νέο εμπορικό εγχείρημα, ή εάν ήδη έχετε μια επιχείρηση, υπάρχουν μερικά σημεία που πρέπει να λάβετε υπόψη για να διασφαλίσετε την ομαλή λειτουργία και την νομιμότητά της.

Εάν έχετε ήδη μια επιχείρηση, πρέπει να συζητήσετε με κάποιο λογιστή εάν χρειάζεται να ανοίξετε πρόσθετο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ). Για πολλούς κλάδους υπάρχουν διαφορετικοί ΚΑΔ για τις πωλήσεις μέσω φυσικού καταστήματος και για το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Αν δεν έχετε ακόμη επιχείρηση, θα πρέπει να δημιουργήσετε μία, προκειμένου να λειτουργεί νόμιμα. Για να αποκτήσετε νομική και φορολογική υπόσταση για το υπό δημιουργία eshop σας, θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

  1. Προσωρινή εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο (πιθανόν επαγγελματικό ή εμπορικό).
  2. Εγγραφή στον ΕΦΚΑ-ΟΑΕΕ (υποχρεωτική).
  3. Έναρξη εγγραφής στην εφορία με υποβολή δήλωσης κατάλληλου/κατάλληλων ΚΑΔ και απόκτηση ΑΦΜ. Θα χρειαστεί να παράσχετε τις απαραίτητες βεβαιώσεις εγγραφής από το Επιμελητήριο και τον ΕΦΚΑ.
  4. Οριστική εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο και καταχώρηση στο γενικό εμπορικό μητρώο (ΓΕΜΗ).
  5. Η έναρξη στην εφορία μπορεί να γίνει και μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ myAADElive. Συνιστάται ωστόσο να το κάνετε με την καθοδήγηση του λογιστή σας.

Επίσης, πρέπει να λάβετε υπόψη ότι πλέον είναι υποχρεωτική η χρήση ηλεκτρονικών τιμολογίων. Θα χρειαστείτε ταμειακή μηχανή ή φορολογικό μηχανισμό ή κατάλληλο εμπορικό πρόγραμμα για την έκδοση αποδείξεων. Χρειάζεται σύνδεση με την πλατφόρμα myDATA για καταχώρηση και παρακολούθηση εσόδων και εξόδων της επιχείρησης στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ.

Όσον αφορά την επιλογή του ΚΑΔ, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον λογιστή σας. Κάθε ΚΑΔ αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες πωλήσεις. Το εμπορικό αντικείμενο του e-shop σας θα καθορίσει τον κατάλληλο ΚΑΔ που πρέπει να επιλέξετε.

Έδρα του e-shop και της επιχείρησης

Η έδρα του e-shop και της επιχείρησης είναι ένα σημαντικό θέμα που πρέπει να ληφθεί υπόψη για την εγγραφή σας. Αν ήδη διαθέτετε φυσικό κατάστημα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ίδια διεύθυνση για το eshop σας.

Ωστόσο, αν πρόκειται για μία νέα επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου και επιθυμείτε να μειώσετε τα έξοδα, μπορείτε να δηλώσετε το σπίτι σας ως έδρα, μόνο αν ασχολείστε με online πωλήσεις συγκεκριμένων υπηρεσιών ή άυλων προϊόντων. Επικοινωνήστε με τον λογιστή σας για να επιβεβαιώσετε αν αυτή η επιλογή σας καλύπτεται.

Αν, όμως, πρόκειται για ένα κλασικό Εshop που πουλάει προϊόντα, τότε θα πρέπει να ορίσετε μια επαγγελματική έδρα, δηλαδή μια διεύθυνση που διαφέρει από το σπίτι σας. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να ενοικιάσετε έναν χώρο και να συνάψετε ένα συμβόλαιο που θα κατατεθεί στην εφορία.

Εκτός από τη φορολογική έδρα, υπάρχουν και άλλα ζητήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως οι άδειες λειτουργίας. Εάν οι πωλήσεις σας συνδέονται με προϊόντα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή απαιτούνται έλεγχοι πυρασφάλειας και άλλες αδειοδοτήσεις, συμβουλευτείτε τον λογιστή σας για περαιτέρω οδηγίες.

Φορολογία

Το e-shop και ο φορολογικός του χαρακτήρας δεν διαφέρουν από ένα φυσικό κατάστημα. Ο φόρος επιβάλλεται ανάλογα με τη νομική μορφή της επιχείρησης.

Για μικρές επιχειρήσεις, ο φόρος ξεκινά από 9% για κέρδη μέχρι 10.000 ευρώ. Σταδιακά αθξάνεται μέχρι και 44% για κέρδη που υπερβαίνουν τα 40.000 ευρώ.

Νομικά Έγγραφα του eshop (GDPR – Πολιτική Απορρήτου) 

Για ένα e-shop, χρειάζεστε όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά εργαλεία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή τα αρχεία σας από την αρχική φάση ανάπτυξης του e-shop. Αυτή η εργασία αναλαμβάνεται από την εταιρεία που θα κατασκευάσει το e-shop σας , οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείτε γι’ αυτήν.

Ωστόσο, το e-shop σας πρέπει να παρέχει πλήρη, σαφή και άμεση ενημέρωση στους χρήστες σας σχετικά με την τήρηση, την επεξεργασία και την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, καθώς και για οποιεσδήποτε αλλαγές συμβαίνουν σε αυτά.

Πρέπει να μπορείτε να ανταποκριθείτε άμεσα σε αιτήματα όπως:

  • Συγκατάθεση για τήρηση δεδομένων ή ενημέρωσης των χρηστών
  • Ανάκληση της συγκατάθεσης
  • Πρόσβαση στα δεδομένα
  • Διόρθωση των δεδομένων
  • Περιορισμός της επεξεργασίας
  • Διαγραφή των δεδομένων
  • Παράδοση των δεδομένων σε ηλεκτρονική μορφή
  • Μεταφορά των δεδομένων σε άλλο φορέα
  • Συγκατάθεση για αποστολή newsletter
  • Διαγραφή από το newsletter
  • Ρύθμιση της πολιτικής cookies

Οι χρήστες του e-shop σας (επισκέπτες και πελάτες) πρέπει να ενημερώνονται άμεσα και κατανοητά για όλα τα παραπάνω. Πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να δώσουν τη συναίνεσή τους και να αποδεχθούν (εν μέρει ή πλήρως) ή να απορρίψουν τους σχετικούς όρους.

Για τον λόγο αυτό, θα χρειαστείτε κατάλληλα νομικά κείμενα που θα περιγράφουν ακριβώς τους όρους χρήσης, την πολιτική απορρήτου, την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων και την πολιτική χρήσης cookies που εφαρμόζει το e-shop σας.

Επιλογή προμηθευτών για το e-shop σας


Η επιλογή προμηθευτών είναι σημαντική για την επιτυχία ενός e-shop. Ανάλογα με τη φύση της επιχείρησής σας, ενδέχεται να είστε ήδη προμηθευτής των προϊόντων που πωλείτε ή να έχετε ήδη συνεργασία με σταθερούς προμηθευτές. Σε αυτήν την περίπτωση, οι προμηθευτές σας θα απλοποιήσουν τη διαδικασία.

Ωστόσο, εάν ξεκινάτε μια νέα επιχειρηματική προσπάθεια στο διαδίκτυο, η επιλογή των προμηθευτών θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του e-shop σας. Θα πρέπει να εξετάσετε πολλά πράγματα, όπως η οργάνωση τους, η συνέπεια στην παράδοση και υποστήριξη των προϊόντων, οι ανταγωνιστικές τιμές που προσφέρουν, το κέρδος που θα σας αφήσουν, η ποιότητα των προϊόντων τους και ο τρόπος παράδοσης τους στο e-shop σας.

Πριν ξεκινήσετε τη δημιουργία του e-shop σας, επικοινωνήστε με διάφορους προμηθευτές, ζητήστε απαντήσεις για τα παραπάνω θέματα και συγκρίνετε τις τιμές τους. Αυτό θα σας βοηθήσει να κάνετε μια ενημερωμένη απόφαση και να επιλέξετε τους κατάλληλους προμηθευτές για το e-shop σας.

Επιλογή τράπεζας


Η επιλογή της τράπεζας για την ενσωμάτωση πληρωμών στο e-shop σας είναι μια σημαντική απόφαση. Καλό θα ήταν να ερευνήσετε και να συγκρίνετε τις διάφορες επιλογές τραπεζών που είναι διαθέσιμες στην περιοχή σας και να επιλέξετε αυτή που καλύπτει τις ανάγκες σας και προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες και όρους για το e-shop σας. Πρέπει να λάβετε υπόψη τις ακόλουθες παράμετρους κατά τη διαδικασία λήψης απόφασης:

  1. Κατάσταση και φήμη της τράπεζας: Εξετάστε την κατάσταση και τη φήμη της τράπεζας. Είναι σημαντικό να επιλέξετε μια αξιόπιστη και εύρωστη τράπεζα με καλή φήμη για τις υπηρεσίες της.
  2. Κόστος και προμήθεια: Ενημερωθείτε σχετικά με το κόστος και τις προμήθειες που συνδέονται με τις πληρωμές μέσω της τράπεζας. Κάθε τράπεζα μπορεί να έχει διαφορετική δομή χρεώσεων, οπότε είναι σημαντικό να εξετάσετε το κόστος για την επιχείρησή σας.
  3. Υποστήριξη πληρωμών: Βεβαιωθείτε ότι η τράπεζα υποστηρίζει τις μεθόδους πληρωμής που επιθυμείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας. Κοιτάξτε για την υποστήριξη πιστωτικών καρτών, ψηφιακών πορτοφολιών ή άλλων δημοφιλών μεθόδων πληρωμής.
  4. Ευελιξία και προσαρμοστικότητα: Συνεργαστείτε με μια τράπεζα που προσφέρει ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες της επιχείρησής σας. Αναζητήστε τράπεζες που παρέχουν προηγμένες λειτουργίες, όπως επαναστατικές λύσεις πληρωμών και αναφορές για τις πωλήσεις σας.
  5. Ασφάλεια και συμμόρφωση: Βεβαιωθείτε ότι η τράπεζα παρέχει αξιόπιστα μέτρα ασφαλείας για τις διαδικασίες πληρωμών και την προστασία των δεδομένων των πελατών. Η συμμόρφωση με τις προτύπους ασφαλείας, όπως η PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), είναι ένας σημαντικός παράγοντας.

▶ Μεταφορικές Εταιρείες – Courier

Η επιλογή μιας κατάλληλης εταιρείας ταχυμεταφορών για την αποστολή προϊόντων του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολύ σημαντική για την ικανοποίηση των πελατών σας και τη μείωση του κόστους των μεταφορών. Κατά την επιλογή σας, μπορείτε να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω κριτήρια:

  • Ενημερωθείτε για τις υπηρεσίες που προσφέρει κάθε εταιρεία ταχυμεταφορών και ελέγξτε αν καλύπτουν τις ανάγκες σας.
  • Ζητήστε αναλυτικό τιμοκατάλογο για να γνωρίζετε το κόστος κάθε υπηρεσίας.
  • Ζητήστε προσφορά για τον ελάχιστο αριθμό μεταφορών ανά μήνα.
  • Ρωτήστε για τους χρόνους παράδοσης σε διάφορες περιοχές.
  • Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα παράδοσης αυθημερόν, περιοχές με καταστήματα παραλαβής και παράδοση το Σάββατο.
  • Ερωτήστε αν αναλαμβάνουν ειδική μεταχείριση προϊόντων και αν προσφέρουν αντικαταβολή και πληρωμή με κάρτα.
  • Ρωτήστε ποια διαδικασία ακολουθείται αν ο πελάτης δεν βρεθεί και πως επιστρέφονται τα προϊόντα.
  • Ρωτήστε πώς ασφαλίζονται τα προϊόντα και πόσο εύκολο είναι να συνδεθείτε με το σύστημα αποστολής της εταιρείας.
  • Ελέγξτε τον τρόπο κατηγοριοποίησης της χρέωσης για την ευελιξία και την ευκολία.

Απαντώντας σε αυτά τα ερωτήματα, θα βρείτε μια εταιρεία courier που θα καλύπτει τις ανάγκες σας και θα συμβάλει στην ευκολία και επιτυχία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

▶ Επιλογή εταιρείας web development


Η επιλογή μιας εταιρείας web development για την κατασκευή του e-shop σας είναι κρίσιμη. Πρέπει να επιλέξετε μια εταιρεία που θα είναι μόνιμος συνεργάτης σας, σύμβουλος σας και υποστηρικτής σας σε κάθε πρόβλημα. Αυτό απαιτεί να εμπιστευτείτε μια εταιρεία που δημιουργεί προσωπική επαφή και δεν σας αντιμετωπίζει ως αριθμό.

Επίσης, η γνώση και η εμπειρία είναι σημαντικοί παράγοντες. Πρέπει να μάθετε ποιες πλατφόρμες CMS χρησιμοποιούν για την κατασκευή του eshop. Είναι ανοιχτού λογισμικού με δυνατότητες αναβαθμίσεων και ευκολία προσθήκης λειτουργιών; Ή είναι κλειστού λογισμικού που μπορεί να σας περιορίσει;

Με την επιλογή της κατάλληλης εταιρείας, θα έχετε ένα e-shop που θα σας εξυπηρετεί αποτελεσματικά και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας.

Δημιουργία e-shop Custom ή με χρήση έτοιμων θεμάτων;


Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Ένας από αυτούς είναι η χρήση διάφορων πλατφορμών CMS (Content Management System) όπως το WordPress , το Shopify, το Drupal και το Prestashop. Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες είναι το Woocommerce και το Shopify.

Το Woocommerce προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες επεκτασιμότητας, περισσότερες επιλογές στο design, απεριόριστες τροποποιήσεις και περισσότερα εργαλεία για βελτιστοποίηση του SEO. Επιπλέον, το συνολικό κόστος του e-shop είναι συνήθως μικρότερο.

Μπορείτε να επιλέξετε ένα έτοιμο θέμα (template) από μια μεγάλη ποικιλία που προσφέρει το WooCommerce και να το προσαρμόσετε στις ανάγκες και τις προτιμήσεις σας. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε τον προσαρμοσμένο σχεδιασμό (custom design), που θα κατασκευαστεί από το μηδέν και προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές και λειτουργίες, αλλά συνήθως έχει υψηλότερο κόστος και απαιτεί περισσότερη τεχνική γνώση για τη διαχείρισή του.

Η επιλογή του CMS και του σχεδιασμού εξαρτάται από τις ανάγκες και τις προτιμήσεις σας. Συνήθως η εταιρεία web development με την οποία θα συνεργαστείτε θα σας προτείνει κατάλληλες λύσεις με βάση τους στόχους και την αισθητική σας.

Ακολουθώντας αυτό τον οδηγό και λαμβάνοντας υπόψη τους παραπάνω παράγοντες για τη δημιουργία e-shop, μπορείτε να φτιάξετε ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα που θα συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων της επιχείρησής σας.

Ξεκινήστε ένα project σήμερα!

Συμπληρώστε τη φόρμα και η ομάδα μας θα επικοινωνήσει μαζί σας εντός 24 ωρών.

Στείλτε μας email [email protected]
Ή καλέστε +30 210 300 1787
                          +30 2311 111 901