Κατάταξη ιστοσελίδας σε Google My Business & Google Maps
Τι είναι το Google My Business
Το Google My Business είναι ένα δωρεάν εργαλείο από τη Google. Σας επιτρέπει να διαχειρίζεστε το πως εμφανίζεται η επιχείρησή σας στο Google Search και στο Google Maps. Ουστιαστικά αποτελεί μια εταιρική σελίδα για την επιχείρησή σας. Εμφανίζεται όταν κάποιος αναζητά το όνομά της ή υπηρεσίες και προϊόντα που προσφέρετε.
Το Google My Business είναι ανεξάρτητο από την ιστοσελίδα σας. Επομένως μπορείτε να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό ακόμα κι αν δεν έχετε εταιρικό ιστότοπο. Ωστόσο, για να επωφεληθείτε από όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει, είναι καλό να συνδέεται με μια ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop).
Γιατί είναι σημαντικό το Google My Business για την επιχείρησή σας
Σχεδόν 1 στις 3 αναζητήσεις γίνονται απευθείας στο Google Maps και περισσότερο από το 46% έχουν πρόθεση τοποθεσίας. Όταν κάποιος ψάχνει στο Google Maps για μια επιχείρηση ή υπηρεσία, βλέπει κυρίως σελίδες Google My Business. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν εμφανίζονται οργανικά αποτελέσματα της Google στο Google Maps. Ακόμα και όταν χρησιμοποιείται μια πρόθεση που αναφέρεται στην τοποθεσία, η Google δίνει προτεραιότητα στις σελίδες Google My Business στην κορυφή των αποτελεσμάτων. Αυτό γίνεται επειδή γνωρίζει ότι οι χρήστες επιθυμούν να βρουν γρήγορα τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης, όπως η διεύθυνση, το τηλέφωνο και οι ώρες λειτουργίας, παρά να διαβάσουν άρθρα ή να δουν λεπτομερείς υπηρεσίες της επιχείρησης.
Σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη ιστοσελίδας για το Google My Business
Εγκυρότητα
Η ακρίβεια και η συνέπεια των πληροφοριών στο προφίλ της επιχείρησής σας στο Google My Business είναι υψηλής σημασίας. Η διεύθυνση, το τηλέφωνο, οι ώρες λειτουργίας, τα email και οι πληροφορίες για τις υπηρεσίες σας πρέπει να είναι ακριβείς και συναφείς με όλες τις άλλες διαδικτυακές καταχωρήσεις της επιχείρησής σας.
Για παράδειγμα, εάν έχετε διαφορετικό τηλέφωνο στην ιστοσελίδα σας από αυτό που υπάρχει στο Google My Business, η Google θα θεωρήσει ότι ένα από τα δύο δεν είναι έγκυρο. ‘Ετσι, μπορεί να επηρεάσει την κατάταξη της σελίδας της επιχείρησής σας στο Google My Business.
Δημοφιλία (Κριτικές)
Η απόκτηση περισσότερων και ποιοτικών κριτικών στο Google My Business αυξάνει τη σαφήνεια του μηνύματος προς τη Google. Δηλαδή γίνεται σαφέστερο ότι η επιχείρησή σας είναι δημοφιλής και προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες. Αυτό θα οδηγήσει σε μια αναβάθμιση της κατάταξης της επιχείρησής σας, τοποθετώντας την σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Παλαιότητα
Η Google τείνει να αξιολογεί θετικά τα παλαιότερα Google My Business προφίλ που είναι ενημερωμένα και δέχονται νέους επισκέπτες καθημερινά. Αυτό συμβαίνει επειδή ένα παλαιότερο προφίλ έχει συσσωρεύσει πολλά δεδομένα με την πάροδο του χρόνου. Δε συγκρίνεται με μια νεότερη επιχείρηση που μόλις δημιούργησε μια σελίδα Google My Business.
Απόσταση
Η τοποθεσία και η απόσταση του χρήστη που πραγματοποιεί μια αναζήτηση παίζουν σημαντικό ρόλο στην κατάταξη των επιχειρήσεων στα αποτελέσματα. Συχνά, επιχειρήσεις με λιγότερες και χειρότερες κριτικές μπορεί να εμφανίζονται πρώτες, ενώ δημοφιλέστερες επιχειρήσεις μπορεί να εμφανίζονται πιο κάτω. Αυτό συμβαίνει επειδή το Google Maps δίνει προτεραιότητα στα καταστήματα που βρίσκονται κοντά στην τοποθεσία του χρήστη. Για παράδειγμα, όταν κάποιος αναζητά ένα κομμωτήριο στο Google Maps, θα του εμφανίσει πρώτα τα κομμωτήρια που βρίσκονται κοντά σε απόσταση περπατήματος από την τοποθεσία του, ανεξάρτητα από τις κριτικές τους. Φυσικά, αυτό ισχύει μόνο για επιχειρήσεις που έχουν σελίδα στο Google My Business.
Τρόποι βελτίωσης της κατάταξης επιχείρησής στο Google Maps
To Google My Business προφίλ μπορεί να είναι κάτι ξεχωριστό από την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται εργασίες SEO για βελτίωση της κατάταξης ανάμεσα στα χιλιάδες άλλα Google My Business προφίλ.
Βελτιστοποιήστε το προφίλ σας στο Google My Business για καλύτερη κατάταξη ιστοσελίδας στα αποτελέσματα του Google Maps ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές:
- Βεβαιωθείτε ότι όλες οι πληροφορίες στο Google My Business είναι ενημερωμένες και συναφείς με τις υπόλοιπες ιστοσελίδες σας, όπως η ιστοσελίδα σας και οι καταχωρήσεις σε άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες.
- Ανεβάστε υψηλής ποιότητας φωτογραφίες του εξωτερικού και του εσωτερικού της επιχείρησής σας, καθώς και φωτογραφίες του προσωπικού σας και σχετικές με τις υπηρεσίες σας.
- Ζητήστε από τους πελάτες σας να αφήνουν ειλικρινείς κριτικές για την επιχείρησή σας. Η συλλογή κριτικών από ικανοποιημένους πελάτες θα ενισχύσει το προφίλ σας στο Google My Business.
- Απαντήστε σε όλες τις κριτικές που λαμβάνετε για να δείξετε ότι ενδιαφέρεστε για τη γνώμη των πελατών σας και να διατηρήσετε ένα ενεργό προφίλ.
- Συμπληρώστε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Περιλαμβάνετε επίσης λεπτομέρειες περιγραφής, τιμών και δημοσιεύσεις ειδικών προσφορών και εκδηλώσεων.
- Συνδέστε το προφίλ Google My Business με τις επιχειρηματικές σας σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα για ενίσχυση παρουσίας και αξιοπιστίας.
Εφαρμόζοντας αυτές τις βελτιστοποιήσεις, θα εξασφαλίσετε μια υψηλότερη κατάταξη ιστοσελίδας στο Google Maps και θα αυξήσετε την ορατότητα της επιχείρησής σας. Αυτό θα σας δώσει μια ανταγωνιστικότερη θέση στην αγορά και θα σας επιτρέψει να προβάλετε την επιχείρησή σας σε περισσότερους πελάτες.