Τι είναι το SEO: Χρήσιμες τεχνικές για τη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας
Η Βελτιστοποίηση για Μηχανές Αναζήτησης (Search Engine Optimization ή SEO) περιλαμβάνει τις τεχνικές προώθησης και βελτιστοποίησης μια ιστοσελίδας με στόχο να την κατατάξουν ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως το Google, το Yahoo, το Yandex, το Bing κ.ά.
Ταυτόχρονα με τις τεχνικές σχεδίασης της ιστοσελίδας, προετοιμάζεται και το περιεχόμενο που θα ενσωματωθεί σε κάθε σελίδα. Το περιεχόμενο αυτό περιλαμβάνει το κείμενο που περιγράφει τις υπηρεσίες σας και αναδεικνύει το brand σας με τον κατάλληλο τρόπο.
Φυσικά, όταν γράφουμε κείμενο για ψηφιακά μέσα, λαμβάνουμε υπόψη τις απαιτήσεις για υψηλότερη οργανική κατάταξη. Πραγματοποιούμε, δηλαδή, βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για SEO. Αυτό σημαίνει ότι, παρά το γεγονός ότι το κείμενο απευθύνεται κυρίως στους επισκέπτες μας, επιδιώκουμε επίσης να επηρεάσουμε την κατάταξή μας στα αποτελέσματα αναζήτησης με τη χρήση λέξεων-κλειδιών και φράσεων. Με άλλα λόγια, αυτό μας βοηθά να διατηρήσουμε τον ανταγωνισμό μας στο Google , εξασφαλίζοντας μας μια υψηλότερη οργανική κατάταξη. Έτσι, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν εμάς αντί για τους ανταγωνιστές μας, αυξάνοντας έτσι τις οργανικές μας πωλήσεις.
Εντοπίστε και επιλέξτε εμάς αντί των ανταγωνιστών σας, αυξάνοντας τις οργανικές πωλήσεις σας.
Για την επίτευξη υψηλότερης κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERPs – Search Engine Result Pages), πραγματοποιούμε έρευνα και δομούμε τα κείμενα της ιστοσελίδας με τρόπο που να είναι ευνόητος για τους αλγορίθμους. Όσο πιο καλά δομημένα και γραμμένα είναι τα κείμενα που περιγράφουν τις υπηρεσίες μας, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχουμε να εμφανιστούμε στην πρώτη σελίδα της Google .
Φυσικά, στον ψηφιακό κόσμο δεν είμαστε μόνοι. Υπάρχει ανταγωνισμός. Άλλες επιχειρήσεις ανταγωνίζονται μαζί μας και προσπαθούν να επιτύχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Έτσι, υπάρχει συνεχής προσπάθεια να ξεπεραστεί ο ανταγωνισμός.
Με την παρουσία ενός ιστολογίου (blog) στην ιστοσελίδα σας, μπορείτε να παράγετε τακτικά νέο περιεχόμενο και να ανταγωνιστείτε δυναμικά για μια θέση ανάμεσα στα κορυφαία οργανικά αποτελέσματα.,
Χρήσιμες τεχνικές SEO για κάθε ιστοσελίδα
Η καλύτερη λύση είναι η δημιουργία περιεχομένου (content creation) και μάλιστα βελτιστοποιημένου. Μέσω της δημιουργίας χρήσιμων άρθρων, απαντώντας σε ερωτήσεις των χρηστών και βοηθώντας την κοινότητα να βρει λύσεις σε προβλήματα που σχετίζονται με το αντικείμενο σας, βοηθάτε ταυτόχρονα την επιχείρησή σας να ανέβει στα οργανικά αποτελέσματα.
Για να επιτευχθεί υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, οι ενέργειες SEO χωρίζονται συνήθως σε τέσσερις κατηγορίες:
- Εσωτερικό SEO (On-page):
Περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση της δομής του περιεχομένου στις σελίδες του Ιστοτόπου, την κατάλληλη χρήση λέξεων-κλειδιών στις επικεφαλίδες και στις μετα-ετικέτες. - Εξωτερικό SEO (Off-page):
Αφορά τις προσπάθειες σύνδεσης του ιστότοπου με άλλους ιστότοπους μέσω backlinks. Τα backlinks δείχνουν την αξιοπιστία και τη δημοτικότητα του ιστότοπου και μπορούν να φέρουν πραγματική κίνηση (traffic) στον ιστότοπό σας. - Τεχνικό SEO (Technical):
Σχετίζεται με τεχνικά θέματα των ιστοτόπων, όπως η ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων, οι χάρτες ιστοτόπων (sitemaps), οι διευθύνσεις URL, η σταθερότητα του περιεχομένου και άλλα τεχνικά ζητήματα. - Τοπικό SEO(Local):
Επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση του ιστότοπου για τοπικές αναζητήσεις. Αν η επιχείρησή σας στοχεύει κυρίως ή αποκλειστικά τους τοπικούς πελάτες, το τοπικό SEO είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Καταχωρήσεις σε τοπικούς καταλόγους, ενσωμάτωση διεύθυνσης και χάρτη στον ιστότοπό σας, καθώς και καταχώρηση στην υπηρεσία Google My Business είναι σημαντικά στοιχεία του τοπικού SEO.
Με την υλοποίηση των παραπάνω εργασιών SEO, μπορείτε να βελτιώσετε την ορατότητα του ιστότοπού σας και να προσελκύσετε νέους επισκέπτες.
Google Search Console για έλεγχο απόδοσης SEO
Το Google Search Console είναι το απαραίτητο εργαλείο για να αξιολογήσετε την απόδοση των προωθητικών ενεργειών SEO της ιστοσελίδας σας. Το καλό είναι ότι το Google Search Console είναι εντελώς δωρεάν. Συνδέοντάς το εύκολα με το λογαριασμό Gmail σας, μπορείτε να καταχωρήσετε τον τομέα της ιστοσελίδας σας.
Χρησιμοποιώντας το Google Search Console, θα μπορείτε να παρακολουθείτε τον αριθμό των οργανικών κλικ που λαμβάνει κάθε URL στον ιστότοπό σας, καθώς και τις λέξεις-κλειδιά που οδηγούν σε αυτά τα κλικ. Αυτή η πληροφορία αποκαλύπτει τις ανάγκες των χρηστών και βελτιώνει τη στρατηγική SEO για καλύτερα αποτελέσματα.