Γιατί δεν εμφανίζεται η ιστοσελίδα μου στην πρώτη σελίδα της Google;
Η μη εμφάνιση της ιστοσελίδας σας στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Ο αλγόριθμος της Google λαμβάνει υπόψη πολλούς παράγοντες και κριτήρια για να καθορίσει την κατάταξη των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ορισμένοι από αυτούς τους παράγοντες μπορεί να περιλαμβάνουν:
1) Καινούρια ιστοσελίδα
Η Google χρειάζεται χρόνο για να ανακαλύψει νέους ιστότοπους. Εάν έχετε δημοσιεύσει πρόσφατα την ιστοσελίδα σας, είναι πιθανόν απλώς να μην σας έχει ανακαλύψει ακόμα η Google. Για να ελέγξετε εάν η Google γνωρίζει την ύπαρξη της ιστοσελίδας σας, μπορείτε να κάνετε μια αναζήτηση με την εντολή site:yourwebsite.com. Για παράδειγμα, αν το domain name σας είναι istoselida.gr, γράψτε στην Google: site:istoselida.gr. Εάν υπάρχει τουλάχιστον ένα αποτέλεσμα, τότε η Google γνωρίζει την ιστοσελίδα σας. Αν δεν υπάρχουν αποτελέσματα, προτείνεται να δημιουργήσετε έναν χάρτη ιστότοπου (sitemap) και να τον υποβάλετε μέσω του Google Search Console. Αυτό είναι μια καλή πρακτική που θα πρέπει να ακολουθείτε ανεξαρτήτως περιπτώσεων. Για να υποβάλετε τον χάρτη ιστότοπου, θα χρειαστεί να δημιουργήσετε ένα δωρεάν λογαριασμό στο Google Search Console και να συνδέσετε τον ιστότοπό σας. Ένας χάρτης ιστότοπου (sitemap) ενημερώνει τη Google για τις σελίδες που υπάρχουν στον ιστότοπό σας και την τοποθεσία τους.
2) Αργή ή μη ασφαλής ιστοσελίδα
Ο ιστότοπός σας πρέπει να έχει γραφικά και animation που να μην επηρεάζουν αρνητικά την ταχύτητά του. Μια αργή ιστοσελίδα θα αξιολογηθεί αρνητικά από τη Google και θα εκνευρίσει τους χρήστες. Αυτό μάλιστα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και τις πωλήσεις σε ένα e-shop. Επίσης, η ασφάλεια του ιστότοπου είναι σημαντική, ιδιαίτερα για ένα e-shop που περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα και συναλλαγές. Πρέπει να χρησιμοποιείτε πιστοποιητικό SSL και να αποφεύγετε τα links προς επικίνδυνες ιστοσελίδες.
Επιπρόσθετα, πρέπει να συμμορφώνεστε με το GDPR και την πολιτική απορρήτου. Η ταχύτητα και η ασφάλεια είναι σημαντικοί παράγοντες για την κατάταξη σας στην πρώτη σελίδα της Google.
3) Προβλήματα crawlability και indexation (ανιχνευστιμότητα και ευρετηρίαση)
Ένας λόγος για τον οποίο η ιστοσελίδα σας ενδέχεται να μην εμφανίζεται υψηλά στις μηχανές αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της Google, είναι τα προβλήματα στο crawlability και στο indexation. Τα προβλήματα crawl σημαίνουν ότι τα bots της Google δεν μπορούν να διαβάσουν τις σελίδες σας, ενώ τα προβλήματα με το indexation σημαίνουν ότι τα bots μπορεί να τις διαβάζουν, αλλά δεν τις εμφανίζουν στις αναζητήσεις. Αυτά τα προβλήματα μπορεί να οφείλονται σε λανθασμένες ρυθμίσεις στο αρχείο Robots.txt ή σε διπλότυπο περιεχόμενο. Η ανίχνευση αυτών των προβλημάτων είναι σημαντική, και μπορείτε να τα ελέγξετε στο Google Search Console στην καρτέλα “κάλυψη”. Αυτά είναι προχωρημένα θέματα που μπορεί να χρειαστεί επαγγελματική βοήθεια για να λυθούν, ειδικά αν δεν έχετε γνώση στον τομέα του SEO και της ανάπτυξης ιστού.
4) Το περιεχόμενο
Η ποιότητα και η ποσότητα του περιεχομένου είναι κρίσιμες για την απόδοση μιας νέας ιστοσελίδας ή e-shop. Κάθε σημαντική σελίδα πρέπει να περιέχει καλογραμμένα κείμενα, βίντεο και εικόνες, που περιγράφουν το περιεχόμενο της με τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά. Αυτό βοηθά τους αλγορίθμους της Google να κατανοήσουν και να κατατάξουν την ιστοσελίδα.
Η έλλειψη περιεχομένου στην ιστοσελίδα σας μπορεί να οδηγήσει σε απογοητευμένους χρήστες και να επηρεάσει την Google και την εμφάνισή σας στις αναζητήσεις. Αν οι επισκέπτες δεν βρίσκουν τις απαντήσεις που ψάχνουν ή δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη σελίδα, μπορεί να φύγουν απογοητευμένοι. Επίσης, η υψηλή αναλογία αναπήδησης (bounce rate) συνήθως επηρεάζει αρνητικά την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Συνεπώς, μια ιστοσελίδα ή e-shop χωρίς ή με ελάχιστο και κακογραμμένο περιεχόμενο έχει ελάχιστες πιθανότητες να εμφανιστεί ψηλά στην Google. Για να “αρέσετε” στην Google και στο κοινό σας, πρέπει να δημιουργήσετε πλούσιο και στοχευμένο περιεχόμενο , περιλαμβανομένων κειμένων, βίντεο και φωτογραφιών.
5) Μη κατάλληλη επιλογή για λέξεις-κλειδιά
Οι λέξεις-κλειδιά αναφέρονται στις φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες στις αναζητήσεις τους. Οι μηχανές αναζήτησης δημιουργούν μια λίστα ιστότοπων που περιέχουν το πιο σχετικό περιεχόμενο και τους την παρουσιάζουν. Για να ξεχωρίσει λοιπόν η ιστοσελίδα σας από τον ανταγωνισμό και να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα της Google, πρέπει να στοχεύσετε σε λέξεις-κλειδιά με υψηλό όγκο αναζητήσεων και χαμηλό ανταγωνισμό. Είναι σημαντικό να περιλαμβάνετε τις λέξεις-κλειδιά στα κείμενά σας για να βοηθήσετε τη Google να επιλέξει τον ιστοσελίδα σας για συγκεκριμένες αναζητήσεις. Ωστόσο, αποφύγετε την υπερβολική επανάληψη των ίδιων λέξεων-κλειδιών στο κείμενο, καθώς αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως ανεπιθύμητη τακτική (black hat SEO) και να τιμωρηθεί από τη Google.
6) Έλλειψη άλλων βελτιστοποιήσεων μέσα στη σελίδα
Για να έχετε υψηλή θέση στις μηχανές αναζήτησης, η κάθε σελίδα της ιστοσελίδας πρέπει να υπόκειται σε On-Page SEO βελτιστοποιήσεις. Αυτές περιλαμβάνουν τη σωστή διάρθρωση της σελίδας με τίτλους και υπότιτλους που περιλαμβάνουν τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, καθώς και τη χρήση κατάλληλων title tag και την περιγραφή που επικεντρώνονται στις σχετικές φράσεις-κλειδιά.
Επίσης, είναι σημαντικό να έχετε απλοποιημένα URLs με λέξεις όχι περισσότερες από 115 χαρακτήρες και alt-text για τις εικόνες που περιγράφει το περιεχόμενό τους. Ακόμη, πρέπει να περιλαμβάνετε εσωτερικούς συνδέσμους προς άλλες σελίδες του e-shop σας και συνδέσμους προς εξωτερικές ιστοσελίδες υψηλής αξιοπιστίας.
Αυτές είναι μόνο μερικές από τις βελτιστοποιήσεις που απαιτούνται για να έχετε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Φυσικά, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στη Google. Εάν όλα τα παραπάνω είναι σε καλό επίπεδο, η ιστοσελίδα σας έχει την δυνατότητα να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα Google.